ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תכנית שיקום

7 ערים יקבלו מיליונים להתמודדות עם מכת המסתננים

שנתיים אחרי החלטת הממשלה בנושא מצאו במשרד השיכון את המתווה לפיו יתוקצבו 7 ערים בעלי ריכוז גבוה של מסתננים, וועדת הכספים אישרה את תכנית החלוקה, יו"ר הוועדה הצהיר כי הוא הולך לעקוב אחר ביצוע התכנית

7 ערים יקבלו מיליונים להתמודדות עם מכת המסתננים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביולי 2018 התקבלה החלטת ממשלה בנושא, והוקמה ועדת היגוי בין-משרדית שגיבשה את הקריטריונים והשיקולים לשם כך. ורק היום (שני) הציג משרד הבינוי והשיכון בפני ועדת הכספים את חלוקת התקציבים לאזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה.

לבקשת הוועדה, שאישרה לפני כחודשיים את הקריטריונים לקביעת אזורים אלה כאזורי עדיפות לאומית, הוצגו היום בפניה הקריטריונים בנושא ריכוז גבוה של מסתננים, ואופן חלוקת התקציב - סה"כ 20 מיליון ₪

הקריטריונים הוצגו בפני הוועדה לאחר שהמלצות ועדת ההיגוי בנושא הובאו בפני הממשלה וזו החליטה לאמצן. כאשר על פי תכנית החלוקה זכאיות אשדוד ואילת לכ-1.5 מיליון ₪ כל אחת, בני ברק לכ-2.5 מיליון, ירושלים לכ-1.6 מיליון, נתניה לכ-2.9 מיליון, פ"ת לכ-2.3 מיליון, ות"א לכ-7.8 מיליון – סך הכל 20 מיליון ₪. התקציב יועבר ממשרד האוצר למשרד הבינוי והשיכון כתקציב תוספתי של  עד 20 מיליון ₪, בהתאם לפרויקטים שיאושר ביצועם.

עם זאת עדכן משרד הבינוי והשיכון, כי עקב אילוצים הנובעים ממשבר הקורונה חל שינוי בתוכניות שיקודמו, ואלה יתרכזו במישור הבינוי בלבד - שיקום או הקמת מוסדות ציבור, שדרוג תשתיות פיזיות במרחב הציבורי, שיפוץ מבנים ותשתיות ושיפוץ השטחים הפרטיים הפתוחים במידה ויש צורך בכך. זאת למרות התכנון המקורי כי התוכניות יכללו גם תכניות חברתיות וקהילתיות.

חברת הכנסת מאי גולן אמרה בדיון "אקיים מעקב כדי לוודא שהכסף ילך למקומות הנכונים ולא למסתננים, אני בקשר עם כל ראשי הערים, אנחנו מדברים על 7 ערים, תהייה ועדת היגוי בכל אחת מהערים הללו, אהיה מעורבת בכולן. זה ילך לתשתיות לחברה ונטו לתושבים הוותיקים, לביצועים שיתקדמו בתחילת 2021. פנו אלי ערים רבות נוספות שלא יודעים להתמודד עם כמות הילדים שהתווספו למערכת החינוך, ועם בעיות תשתיות, אני מתכוונת להביא עוד ערים שיכנסו לרשימת השיקום הזו. אני שמחה שהתוכנית הזו עוברת".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון "אנחנו לא חושבים שהפעילות צריכה להיות פיזית בלבד, יש צורך באזורים האלה גם בפעולות רווחה ועוד. נעקוב אחר הפרויקט, נבקש להתקדם ושהערים הללו וערים נוספות יוכלו ליהנות מזה. אנחנו רוצים שיכללו בזה גם נושאי רווחה וחינוך".

כזכור, לפני כחודשיים אישרה ועדת הכספים כי 'קיום ריכוז מסתננים גבוה באזורים' יהווה שיקול לקביעתו של אזור, כאזור עדיפות לאומית, במסגרת החלטת הממשלה בנידון, ולאחר שוועדת היגוי גיבשה קריטריונים לשם הגדרת אזורים כאלה, במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית התשס"ט-2009. חלוקת התקציב לכל רשות מבוצעת לפי מצבה ביחס לשאר הרשויות, והתקציב לאזורים הזכאים, מחולק בהתאם למספר קריטריונים, לזיהוי האזוריים הסטטיסטיים בהם ריכוז גבוה של מסתננים.

משה גפני וועדת הכספים מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד