י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פולחן אישיות

ספר חדש: קים ג'ונג און ירה באקדח בגיל 3

ספר חדש שיוצא לאור בימים האחרונים בצפון קוריאה מפרסם ביוגרפיה הכוללת עובדות מוגזמות עד בלתי הגיוניות על ילדותו של המנהיג האימתני, מה שנראה יותר כמו ספר שנועד להעצים את גדלותו בקרב האזרחים האומללים 

ספר חדש: קים ג'ונג און ירה באקדח בגיל 3
קים ג'ונג און צילום: pixabay

המנהיג הבלתי מעורער, קים ג'ונג און, ידוע ומפורסם כאדם האכזר בתבל, אולם ישנם פרטים נוספים שלא ידעתם על האיש האימתני. הוא רכב על סוס בגיל שש, נהג במשאית במהירות 140 קמ"ש בגיל שמונה, וניצח פעמיים את אלוף אירופה בחתירה בסירה בגיל תשע. וזה לא הכל. על פי הדיווח, המנהיג גם טיפס לראש הר פאקטו, הר געש בקוריאה הצפונית, המתנשא לגובה של כ-3000 מטרים ללא ציוד לטיול בזמן השלגים.

טענות מופרכות אלה, שנמסרו לעם בצפון קוריאה, מתועדות בספר "הממשיך הגדול": עלייתו הסודית ושלטונו של קים ג'ונג און. הביוגרפיה של קים מאת העיתונאית אנה פיפילד שטוענת גם כן כי הוא נשא אקדח מסוג קולט 45, כשהיה בן 11. 

עוד מתואר בספר, כי הוא נשלח להתגורר בשוויץ כשהיה בן 12 ושם למד בבית הספר ליד העיר ברן. בשנת 2009 כשהיה בן 25 מעמדו בצפון קוריאה התחזק מאד.

גב' פייפילד מתארת כיצד התעמולה יצרה "פולחן אישיות" סביב קים. היא כתבה: "המשטר הצפון קוריאני שלח חוברת לכל יחידות צבא העם הקוריאני בשם הוראת גדולתו של החבר המכובד קים ג'ונג און".

"בין ההישגים הגדולים לכאורה שהיא ציינה היה שבגיל שלוש, קים ג'ונג און ירה באקדח ופגע בנורה במרחק מאה מטרים משם", כך על פי האתר Express. גרסה אחרת של הסיפור מספרת, כי הוא ירה על עשר מטרות עשר פעמים באופן מדיוק תוך עשר שניות. "כשהיה בן שמונה הוא יכול היה לנהוג במשאית, ב-140 ק"מ לשעה, בנוסף, הוא ידע כל מה שצריך לדעת על הצבא על כל יחידותיה, חיל הים או חיל האוויר".

סיפורי מעשיות ובדיונות כדי לחזק את תדמית המנהיג, אינם דבר מפתיע בצפון קוריאה. גם סבו של המנהיג הנוכחי המתנהל באופן דומה, קים איל-סונג, עודד פולחן אישיות קיצוני כלפיו, הוא העניק לעצמו את התואר "המנהיג הגדול" ופעל להאדרת שמו בעזרת אמצעי התקשורת ומערכת החינוך ושטף את מוחם של אזרחיו שהאמינו שהוא סוג של אליל.

ב-1994 מת הסבא קים איל-סונג מהתקף לב, ובנו קים ג'ונג איל ירש אותו והמשיך במדיניות של תעמולה ללא הפסקה, ב-2011 מת הבן קים ג'ונג איל מהתקף לב בעת נסיעה ברכבת, והשלטון עבר למנהיג הנוכחי קים ג'ונג און, שממשיך במסורת אבותיו ומפיץ לגביו דמיונות כיד המלך.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד