י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתום חקירה

כתב אישום בגין שורת עבירות בסכום של 2.7 מיליון ש"ח

כתב אישום הוגש כנגד עוסק בענף עפר ופיתוח בשל עבירות מס בסך מצטבר של כ-2.7 מיליון שקלים | מיוחסות לו עבירות של ניכוי חשבוניות פיקטיביות, ניכוי תשומות בהעדר מסמכים, הגשת דו"חות כוזבים וניהול פנקסי חשבונות כוזבים

כתב אישום בגין שורת עבירות בסכום של 2.7 מיליון ש"ח
שטרות של 50 שקלים צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש בשבוע האחרון לבית משפט השלום בפתח-תקווה כנגד אחמד זאבד, תושב טייבה, בעל עסק בתחום העפר והפיתוח. כתב האישום מייחס לו עבירות של ניכוי חשבוניות פיקטיביות, ניכוי תשומות בהעדר מסמכים, הגשת דו"חות כוזבים וניהול פנקסי חשבונות כוזבים בסכום כולל של 2,702,709 ש"ח. כתב האישום הוגש ע"י עו"ד הדס פרנקו-מיני מהיחידה המשפטית מחוז המרכז ברשות המסים בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה שבין נובמבר 2013 ועד אוגוסט 2014, זאבד ביצע עסקאות בתחום עבודות העפר והפיתוח, והוציא בגינן חשבוניות מס בסכום של כ-26.3 מיליון ש"ח, אשר המע"מ הנובע מהן עומד על למעלה מ-4 מיליון ש"ח. בארבעה מדיווחיו התקופתיים למע"מ בתקופה הרלוונטית, זאבד כלל רק חלק מהעסקאות שביצע, שסכום המע"מ הנובע בגינן הוא 2,769,733 ש"ח, כך למעשה לא דיווח על עסקאות שסכום המע"מ הנובע מהן עולה על 1.2 מיליון ש"ח.

זאת ועוד: במהלך התקופה שבין דצמבר 2013 ועד אפריל 2014, הנאשם קיבל 14 מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס ע"ש שני עוסקים שונים, בסכום כולל מעל 4.6 מיליון ש"ח, מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקאות לגביהן הוצאו המסמכים. הנאשם ניכה את סכומי המס הגלומים בחשבוניות הכוזבות, בסך 705,192 ש"ח, מהדו"חות התקופתיים שהוגשו על ידו למע"מ.

יתרה מזאת, בתקופה שבין החודשים מאי-אוגוסט 2014, ניכה הנאשם מס תשומות בסך 755,169 ש"ח בשני דו"חות תקופתיים שהגיש למע"מ, שלא כדין.

כתב אישום חשבוניות פיקטיביות רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד