י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע העלייה בתחלואה

הסוף לאיכוני השב"כ: "כבר לא יעילים בשל השיפור בתחקורים"

אחד הכלים השנויים ביותר במחלוקת, יוצא משימוש. סיוע השב"כ צומצם ל-10% ,והשרים יחליטו מחר על ביטול האיכונים. דו"ח אמ"ן: בתוך כשבועיים - רף המאומתים יחייב את סגירת המסחר

הסוף לאיכוני השב"כ: "כבר לא יעילים בשל השיפור בתחקורים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

תשעה חודשים לאחר ששירות הביטחון הכללי החל לסייע למדינה באיתור אזרחים ששהו ליד נשאי קורונה, צפויה ועדת השרים האחראית לנושא להחליט מחר (ד') על הפסקת האיכונים. כך דווח ב"ישראל היום".

ההחלטה מגיעה בעקבות השיפור בתחקורים של המערך האנושי לקטיעת שרשרות ההדבקה ולנוכח חוסר היעילות של האיכונים בשלב שבו המגפה נמצאת כיום בישראל. על פי הנתונים שנאספו במשרד המודיעין, בשבוע האחרון אותרו 90% מכלל החולים על ידי מערך החקירות האפידמיולוגיות בפיקוד העורף. העניין צמצם את סיוע השב"כ הבלעדי לכדי 10% מהחולים, לעומת 60-40 אחוז, בשלבים המוקדמים של המגיפה. בנוסף, הטעויות הרבות של האיכונים הפחיתו עוד יותר את יעילותם והביאו לכך שרבים ממקבלי ההודעות שוחררו למעשה מחובת הבידוד.

לאור נתונים אלה, ההמלצה המעודכנת שתוגש מחר לוועדת השרים לענייני שב"כ, היא הפעלת האיכונים רק כלפי נשאי קורונה שידווחו על פחות משלושה מגעים שקיימו בימים שקדמו להידבקות. המשמעות היא שכלפי שאר אזרחי המדינה, האיכונים יופסקו. המלצה נוספת היא להחזיר את האיכונים אם תחול עלייה במספר החולים לכמה אלפים ביום, כפי שהיה בשיא הגל השני.

שר המודיעין אלי כהן, העומד בראש ועדת השרים, הסביר כי "מערך התחקור האפידמיולוגי האנושי הינו הכלי האפקטיבי ביותר לאיתור נדבקי קורונה פוטנציאליים ולאור השלמת הקמת המערך על ידי פיקוד העורף, יורדת האפקטיביות של כלי השב"כ. בהינתן שרמת התחלואה הנוכחית לא תעלה, נקדם את השימוש בכלי רק במקרים של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם מערך התחקור האנושי. עד השלמת המערך היוו איכוני השב"כ כלי חשוב שהציל חיים של לפחות 400 ישראלים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק. כעת איכוני השב"כ יהוו רשת ביטחון בלבד למערך התחקור האפידמיולוגי, ויופעלו באופן נקודתי ולא גורף, ורק במקרים של חוסר שת"פ או התחמקות בתחקורים".

שב"כ איכון טלפון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד