ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברוך דיין האמת

ממחזיקי עולם התורה: הנגיד רבי אברהם וולפסון ז"ל

הלם ואבל בארה"ב בהסתלקותו של נגיד עולם התורה הרב אברהם נחמן וולפסון ז"ל משכונת פלטבוש בברוקלין שפעל למען ארגוני הקירוב והיה קשור לגדולי ישראל. פיזר מהונו לצדקה

ממחזיקי עולם התורה: הנגיד רבי אברהם וולפסון ז"ל
הרב אברהם וולפסון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב הלך לעולמו אחד מעמודי התווך של עולם התורה ומהתורמים הגדולים בדורנו - הרב אברהם נחמן וולפסון ז"ל, והוא בן 72 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה נדבק ונגיף הקורונה ועבר התקף לב, מצבו היה קשה מאוד ורבים נשאו תפילות לשלומו אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הרב אברהם וולפסון נולד לאביו הנגיד הנודע רבי מרדכי זאב וולפסון ז"ל, התגורר בשכונת פלטבוש בניו יורק שם היה ביתו פתוח לכל כפשוטו, כל מי שבא בשערי ביתו לצד נתינה הגונה, רב אברהם זכה תמיד לסעוד על שולחנו.

הרב וולפסון נודע בצדקת פזרונו כבעל צדקה עצום, תלמיד חכם ומקורב לגדולי ישראל. לצד צדקת פזרונו שהייתה בסכומי עתק ומעשי חסדיו הרבים, נהג ללמוד שעות ארוכות בכל יום, וכלל היה בידי ראשי הישיבות הבאים לביתו כי דבר ראשון נוהג הנגיד לדבר בלימוד עם אורחיו תלמידי החכמים.

היה צדיק עצום שמסר שיעורים ומקרב בעצמו את הרחוקים, כאן בארץ עמד לימין 'קרן ההסעות' במשך שנים רבות וכן ל'שובו'. פרויקט שהיה קרוב לליבו היה פרויקט החונכים בישיבות קטנות של הרב קופמן ממודיעין עילית. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים': "היה מקפיד בכל כוחו ונזהר על לשון הרע ורכילות, ולא פעם היה מתקשר לאנשים לבקש את סליחתם על כך שאולי דיבר לפני זמן מה ושמע משהו".

היה מתאבק בתלמידי החכמים כפשוטו, היה מגיע באופן קבוע חודש בימי הקיץ לארץ והיה מגיע יום יום לשיעורו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, וקשר מיוחד היה לו עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ומרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, כמו כן זכה לקרובה מגדולי בריסק בפרט  הגר"מ הלוי מבריסק זצ"ל, היה קשור עם רבים מגדולי התורה שליט"א ובהם הגאב"ד הגר"מ גרוס וכן האדמו"ר רבי שלמה בוסו שאף נהג לנסוע מיוחד להשתתף בשמחות נישואי צאצאיו.

הותיר אחריו את אחיו הנגידים רבי אהרון רבי משה את בניו וחתניו ומשפחתו המפוארה. 

הלוויתו תתקיים היום מבית הלוויות שומרי הדת בשכונת בורו פארק בברוקלין וארונו יגיע לישראל. 

מסע הלוויה מחר (רביעי) בשעה 11:30 משוער מישיבת חברון בגבעת מרדכי להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הנגיד רבי אברהם וולפסון ז"ל עם מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל

אברהם וולפסון פלטבוש קרן ההסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד