י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על סדר היום

החרדים והליכוד ינסו לבלום את החוק לפיזור הכנסת

בעוד הצדדים הניצים בסיעות השונות ממשיכים ל האשים אחד את השני, מתחת לפני השטח מתחולל קרב מתוח בניסיון לדחות את החוק לפיזור הכנסת בשבוע | מהו האינטרס של הליכוד והחרדים במשיכת הזמן. וגם: האם מתקיימים מגעים בין הליכוד לכחול לבן בניסיון אחרון להגיע לפשרה

החרדים והליכוד ינסו לבלום את החוק לפיזור הכנסת
ההצבעה על פיזור הכנסת צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

על סדר יומה של הכנסת, היום, יום שלישי, מונח החוק לפיזור הכנסת שאמור להגיע להצבעה בקריאה ראשונה, רק שסדר היום הקצר עלול לגרום לדחיית הדיון ליום שני הבא, ימים בלבד קודם פיזור הכנסת באופן אוטומטי.

החוק שאושר לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת עם תאריך מוצע לקיום בחירות ב- ג׳ ניסן שובץ בסדר היום, אך הכנסת תתכנס לדיון קצר בשל חג החנוכה, שעתיד להסתיים לקראת השעה 16:00.

בליכוד מעדיפים לדחות את ההצבעה, גם במטרה להגיע לסיכום על תאריך בחירות לאחר חג הפסח, וגם במטרה למנוע את החקיקה הנלווית, ועל כן הכנסת אמורה להתפזר בכל מקרה באופן אוטומטי ביום רביעי הקרוב באם לא יעבור עד אז תקציב המדינה לשנת 2020.

במטרה למנוע את החקיקה היום, בליכוד ובסיעות החרדיות צפויים לעכב את הדיונים, כך שבתחילה חברי הכנסת יעלו לנאום בכל החוקים ולמשוך את הזמן, כדי שהחוק לפיזור הכנסת לא יעלה לדיון קודם השעה 16:00. 

בתוך כך, בכחול לבן מכחישים כי יש הידברות בינם לבין הליכוד כדי להגיע לפשרה, ומנגד השרה גילה גמליאל טוענת גם הבוקר בראיון ל ynet כי ישנם מגעים בין הדרגים הבכירים בליכוד ובכחול לכן בניסיון למצוא מתווה פשרה.

בנוסף, הבוקר דווח כי בין הצעות הפשרה עולה אפשרות של חילופי שרים בממשלה, כחול לבן יעבירו את תקציב המשפטים לליכוד בתמורה לתיק בכיר אחר, בכחול לבן הכחישו הפרסומים ומסרו: "הבהרה לחולמים: תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן ויהי מה".

הליכוד מפלגת כחול לבן חרדים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד