י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הניצוץ שנדלק

מרגש והזוי: מה גרם לכומר בסיביר לגלות שהוא יהודי • צפו

המגיש אמנון לוי העביר את הדלקת נר ראשון של חנוכה בשידור ישיר מסיביר, שם הודלקה חנוכיית קרח ענקית • יום אחרי השידור, קיבל שליח חב"ד בסיביר טלפון מהכומר הראשי, המבקש ממנו לראות את החנוכייה • צפו

מרגש והזוי: מה גרם לכומר בסיביר לגלות שהוא יהודי • צפו
אמנון לוי והכומר צילום: מתוך הסרטון

בתוכנית שש של אמנון לוי בערוץ 13, סיפר שליח חב"ד בסיביר כי הם בנו חנוכיית ענק מקרח, ואף העבירו בשידור חי את ההדלקה בנר ראשון של חנוכה. אך בכך הסיפור לא תם, למחרת השידור צלצל אליו הכומר הראשי של העיר וביקש להגיע ולראות את החנוכייה, הוא נישק אותה ואמר: היא גם שלי גם אני יהודי!.

במערב סיביר הוצבה חנוכייה מקרח, העומדת במשקל של 2 וחצי טון וגובהה 4 מטרים, היא עשויה מ-20 בלוקים שכל אחד מהם במשקל של 120 ק"ג, החנוכייה הוקמה בשבוע שעבר, וכאמור אמנון לוי העביר בתוכניתו שידור חי ממעמד הדלקת נר ראשון של חנוכה.

הדלקת נר ראשון של חנוכה בסיביר. קרדיט: ערוץ 13

בתיעוד שפורסם נראה שליח חב"ד בסיביר הרב ירחמיאל גורליק מדליק את החנוכייה, כאשר הוא מטפס על גבי סולם ומברך את ברכת "להדליק נר חנוכה".

לאחר ההדלקה מספר הרב גורליק: "לפני שיצאנו לשליחות בסיביר, אמרו לו רבים, אתם הולכים להפשיר את הקרח, פתאום גילינו שלא חייבים להפשיר אותו, אם אתה מנצל אותו נכון, אתה יכול לאחסן בו חיסונים של "פייזר", ואתה יכול להכין ממנו גם חנוכייה

ממשיך הרב גורליק ואומר: "זה גם סוג של חיסון שנותן הרבה חוסן לנשמה שלנו ושל כל היהודים הסיבירים שחיים פה, מקווים בקרוב ממש, עם משיח, שנבוא כולנו לארץ ונראה את המנורה, אבל לא מקרח, אלא של בית המקדש השלישי".

אך כאן סיפורינו אינו נגמר, ביום שישי בבוקר מקבל הרב גורליק שיחת טלפון מהכומר הפרוטסטנטי הראשי של העיר, והוא מספר, כי חבריו בארץ ראו בתוכנית את החנוכייה מקרח, ושהוא מבקש להגיע ולראות את החנוכייה.

ראיון עם הרב גורליק לאחר ביקור הכומר. קרדיט: ערוץ 13

כאשר הגיע הכומר למקום בו עומדת החנוכייה, הוא נישק אותה ואמר בהתרגשות: "זה שלי גם כן! אני גם יהודי, הסבתא שלי מצד האמא היא יהודייה".

בתיאורו של הרב גורליק הוא מספר, כי הוא התרגש מאוד לשמע דבריו של הכומר, שכן למרות שעבר הרבה בחיים ושמע סיפורים רבים, בכזה סיפור הוא לא נתקל עדיין.

השליח סיים את דבריו המרגשים בברכת חנוכה שמח לכל עמ"י.

אמנון לוי שליח חבד חנוכייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד