ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מה תענו ביום הבוחר?

הנציגים החרדים בכנסת לא דאגו לאינטרס הבסיסי // דעה

המשבר הפוליטי משליך על חיי כולנו הן במישור החברתי והן במקבילו הכלכלי, אך נראה כי יותר מכל אי העברת התקציב כפי שנחתם מול הסיעות החרדיות כפי שסוכם והתעקשות הנציגים לעמוד על רגליהם האחוריות לטובת ראה"מ נתניהו, תפגע בראש ובראשונה דווקא בשולחיהם - הציבור החרדי ועולם התורה | דעה

הנציגים החרדים בכנסת לא דאגו לאינטרס הבסיסי // דעה
לימוד תורה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

במאבק שבין הנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הדאגה הכי בסיסית לטובת הציבור החרדי, הנציגות החרדיות בכנסת העדיפה את האפשרות הראשונה על פני זאת המתבקשת.

ביום רביעי הבא על פי כל התחזיות הכנסת ה 23 תתפזר ללא העברת כל תקציב, לא לשנת 2020 ולא לשנת 2021, ההשפעות רחבות מאוד, אך בציבור החרדי בעיקר הוא יפגע בכיס.

רוב התקציבים שמסייעים לחיי היום - יום של החרדים בנויים על תמיכות הנוספות לתקציב ולא על בסיס התקציב, כך גם בתקציב הישיבות ונגזר מכך גם תקציבי החינוך והסמינרים ועוד שלל תקציבים.

אי העברת התקציב בשנת 2019 שהייתה כזכור שנת בחירות הובילה לקיצוץ דרסטי בכלל התקציבים, שהגיעו בחלוקה מקוצצת של 1/12 מהתקציב של 2018, ואי העברת התקציב גם בשנה הזו תמשיך את החלוקה על פי אותו תקציב.

החוק קובע כי המדינה תשלם במצב כלכלי של אי העברת תקציב, תחילה לדברים הקבועים, אח"כ לחוזים שנחתמו בין המדינה לספקים ורק אז (אם יישאר משהו) לתקציבי תמיכות, בעוד בעולם הישיבות חל גידול טבעי בחסדי ה', הם יפגשו בשנה הבאה בתקציבים שירדו לשפל.

היה מצופה מהנציגות החרדיות לעמוד על הרגליים האחוריות ולהתעקש על התקציב כך שהנושאים הכי בסיסיים של הציבור החרדי לא יפגעו, תקציב המדינה יעבור כפי שנחתם ואז אפשר גם לצאת לבחירות אם אכן הממשלה לא מתפקדת. אבל לא יהיה להם הסבר איך יצאו לבחירות בלי לדאוג לאינטרס הבסיסי שלנו כחרדים.

לכל טירון פוליטי ברור כשמש כי אילולא החרדים היו עומדים על הדבר הכי בסיסי, לקיים את ההסכם שסוכם עם הליכוד לא רק מול כחול לבן אלא גם מולם ולהעביר את התקציב לשנת 2020 ולשנת 2021, נתניהו כנראה היה פועל כך, שכן היה נותר רק עם סיעת הליכוד מול שאר חברי הממשלה והכנסת.

מה יגידו כעת הנציגים החרדים בסבבי הבחירות?... איך הם יסבירו לאברך שיקבל בתקופה הקרובה רק כ-400 שקל לכיס כדי להאכיל משפחה שלימה? איך הם יסבירו למנהלי הישיבות שיאלצו לקצץ בארוחות של התלמידים שממילא נמצאים גם כך במצב כלכלי קשה בגלל הקורונה?.

בחירות תקציב המדינה חרדים הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד