א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע העלייה בתחלואה

שר הבריאות אדלשטיין: הולכים לסגירת מסחר וחינוך

לאור העלייה בתחלואה, כשהיום מעדכנים במשרד הבריאות כי ביממה האחרונה נמצאו 2,279 חיוביים לקורונה, שר הבריאות אדלשטיין אמר הבוקר כי מדינת ישראל שוב נמצאת בדרך לסגירת מסחר וחינוך

שר הבריאות אדלשטיין: הולכים לסגירת מסחר וחינוך
יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בקורונה, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שלישי) בריאיון לכאן רשת ב' כי מדינת ישראל בדרך "לסגירת מסחר, בהתאם לנתונים".

לדבריו, "קיבלנו החלטה על מדדים מאוד ברורים מתי אנחנו מתחילים את הגבלות 'הריסון המהודק' – 2,500 חולים ביום או מקדם הדבקה מעל 1.32". אדלשטיין התייחס גם לנושא החיסונים לקורונה ואמר כי "אני אתחסן כנראה במוצאי שבת. לא אבקש מהציבור לעשות משהו שאני לא מוכן לעשות. בינתיים אין ידיעה או הוראות על מחלות רקע שאמורות למנוע ממישהו להתחסן".

משרד הבריאות עדכן הבוקר על זינוק נוסף במספר החולים, כשעל פי הנתונים, 2,279 מאומתים חדשים אובחנו ביממה החולפת. על פי נתוני משרד הבריאות ביממה החולפת נערכו 72,423 בדיקות, שבנתונים של משרד הבריאות קיימים 344 חולים שמוגדרים במצב קשה, בהם 130 מונשמים.

כזכור, כפי שאושר בממשלה בסוך השבוע, ביום שישראל תגיע ל 2500 חולים ביממה תפעל תוכנית ה׳ריסון המהודק׳ שכולל הגבלות בערים האדומות והכתומות, סגירת המסחר שמקבל קהל, סגירת מוסדות חינוך והגבלות נוספות.

באם גם המתווה הזה לא יסייע לאחר שלושה שבועות, ישראל תכנס לסגר שלישי, ובכירי משרד הבריאות אומרים היום כי למרות תחילת מערך החיסונים, אלה ישפיעו רק כעבור כמה חודשים.

 

קורונה יולי אדלשטיין סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד