י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

התוועדות וסעודת הילולא לצאצאי המהריא"ץ ממארגרעטען 

האדמו"ר מזוטשקא ושא דברים בהילולת המהריא"ץ ממארגרעטען זיע"א שנערכה בראשות נכדו הרב מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא וראש מכון תורת מהריא"ץ וצאצאיו. צפו

התוועדות וסעודת הילולא לצאצאי המהריא"ץ ממארגרעטען 
הילולת המהריא"ץ ממארגרעטען צילום: באדיבות המצלם

בנר ד' דחנוכה, כ"ח כסלו, חל יומא דהילולא של הגאון רבי יהושע אהרן צבי ווינבערגער ממארגרעטען זי"ע בעל שו"ת מהריא"ץ. אדמו"רים ורבנים וחשובי צאצאי המהריא"ץ השתתפו במעמד סעודת הילולא וסיום מסכת, שנערך על ידי נכדו הרבני, הרב מרדכי בריסק יו"ר מכון תורת מהריא"ץ וצאצאיו ויו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא.

המארח הרב מרדכי בריסק העלה בדבריו פנינים וסיפורי קודש מתורתו ועבודתו של בעל ההילולא. בין היתר הזכיר את ביאורו המיוחד של המהריא"ץ שהאיר מחדש את הדברים הידועים בשם החתם סופר, בטעם הדבר שאין מסכת חנוכה במשנה - לפי שרבינו הקדוש מסדר המשנה היה מזרע דוד המלך ע"ה, ונס חנוכה נעשה על ידי החשמונאים שתפסו את המלוכה למרות שלא היו מזרע דוד, וכדברי הרמב"ן בפרשת ויחי שמשום כך לא נמשכה מלכותם.

רבים פקפקו האם מהחת"ס יצאו הדברים, וחתנו של בעל ההילולא, הג"ר מרדכי גראס זצ"ל הביע תמיהתו כיצד אפשר לומר שעשה כן משום כבוד בית אביו. המהריא"ץ, תלמידו החביב של החת"ס שעמד על דעת רבו לעומקה, מבהיר את הענין בשו"ת אורח חיים (סימן עח) ומבאר את כוונת רבו: רבינו הקדוש היו כל מעשיו לשם שמים, ואף שבכך היה גם ענין של כבוד אבותיו, עשה אף זאת לשם שמים בלבד. וכמה תואמים דברים אלו את דרכו של המהריא"ץ, שכל חייו היו עבודת השם רצופה וכל מעשיו היו לשם שמים.  

במשא המרכזי התכבד האדמו"ר מזוטשקא אשר שיבח את דרך חינוך דור העתיד ע"י שמספרים לדורות הבאים איך האבא והסבא התנהגו, איך היו עושים קידוש בהתרגשות עד כדי בכי וכו', אלו הדברים שנכנסים ללב בעקיפין, וזה החינוך שנשמר לדורות. בכזו אסיפה שמעלים על נס את עבודתו בקודש של בעל ההילולא,  בוודאי בעל ההילולא ישפיע בעדינו ובמיוחד בחנוכה שהוא זמן מיוחד להתחבר לכוחם של אבותינו הק'.

אל הציון הקדוש עולים המונים במשך כל השנה לשפוך שיחם, והוא נודע כמקום המסוגל לישועות לכלל ולפרט, ובמיוחד ביומא דהילולא. השנה לא התאפשרה העליה לציון כמידי שנה, ואלפי צאצאים בכל אתר ואתר עיניהם צופיות אל מקום קבורתו של רבינו במארגרעטען שברומניה, נערכו סעודות הילולא בכל רחבי תבל ע"י צאצאי רבינו והדבקים בתורתו.

זכות בעל ההילולא תגן עלינו ועל כל ישראל, אמן.

 

הרב מרדכי בריסק הרבי מזוטשקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד