ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חרף ההתנגדות

כחול לבן מריצים את חוק השוויון; היום דיון ראשון

בכחול לבן מקדמים במרץ את חוק השוויון למורת רוחם של החרדים שמחפשים הזדמנות להפילו. יוזם החוק מכחול לבן יזם היום דיון בנושא, במהלך הדיון הח"כים החרדים הביעו את התנגדותם

כחול לבן מריצים את חוק השוויון; היום דיון ראשון
ח"כ איתן גינזבורג צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אל מול התנגדות נציגי הסיעות החרדיות, בכחול לבן ממשיכים לקדם במרץ את חוק יסוד השוויון שעלול לפגוע בעיקרי הדת. בסיעות החרדיות מחפשים את ההזדמנות כדי להפיל את החוק שעלול להתקדם בימים הקרובים בכנסת.

היום (שלישי) קיים מציע החוק חה"כ איתן גינזבורג דיון ראשון במהלכו הודיע כי לא תתקיים היום בוועדה הצבעה לקריאה ראשונה, זאת על מנת להגיע לנוסח מוסכם על מרבית סיעות הבית.

לדברי גינזבורג, "שוויון חייב להיות קונצנזוס. נוסח הצעת החוק ישונה בדיוני הוועדה כדי שתהיה הסכמה רחבה. אני יודע שיש הערות וטוב שכך, זה נושא טעון. תמיד יש ויהיו חוקים מגבילים שיעשו אבחנה, אבל שוויון הוא ערך ועיקרון שחייב להימצא בחוק".

בדיון בוועדה הביעו חברי הכנסת החרדים התנגדות לחוק, חה"כ יצחק פינדרוס אמר בדיון: "הפיל הלבן פה הוא הבעיה של בית המשפט העליון. הוא לא העדה הדרוזית, לא הערבים ולא אחרים. מה שמטריד אותנו הוא בית המשפט העליון, הפועל בשיטת חבר מביא חבר וכנופיה שדואגת לעצמה".

"הנושא הוא לא חופש הפרט", הוסיף והסביר פינדרוס שטען כי "על פי חוק כזה, אין זכות בכלל לעם היהודי להיות בארץ ישראל, כי אלה שהגיעו מהתפוצות כפו עצמם על מי שהיה כאן קודם. יש מעמדות. יש הבדל בין ילד למבוגר, לדוגמה".

חה"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "״היה ראוי שנקיים דיון איך כל אחד בחדר הזה התייחס למתן שוויון בתנאי בני ישיבה לתנאי של בני גילם האחרים. למה ילד חרדי מקבל חצי מהתקציב מילד חילוני? בנוסף, אני דורש שוויון מלא בין דייני ישראל לבין השופטים, וכן בין חרדים למי שאינם חרדים במקומות העבודה".

ח"כ זנדברג הגיבה למלכיאלי: "אני לא מבינה למה אתה מתנגד להצעת החוק, אם כך". ח"כ גינזבורג: "לא שמעתי אותך נלחם על הזכויות שלי"

כעת החרדים מחפשים את ההזדמנות הבאה כדי להפיל את החוק, כאשר בקריאה הטרומית החוק היה אמור ליפול, אלא שחבר הכנסת (לשעבר) גדעון סער נעדר מההצבעה יחד עם חברתי חה"כ מיכל שיר ובעקבותיה עבר החוק בקריאה טרומית.

כעת עם כניסתו של חה"כ ניסים ואטורי לליכוד במקומו של סער שהתפטר, מקווים בסיעות החרדיות כי החקיקה תיפול כשתעלה בקריאה ראשונה, אך בכל מקרה לא נראה כי יצליחו להשלים בכנסת את החקיקה עד לפיזורה.

איתן גינזבורג יצחק פינדרוס מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד