ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
על חשבון משלם המיסים

850 מיליון דולר כדי להציל את עסקת השלום בין ישראל לסודן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע 850 מיליון דולר לקורבנות טרור כדי להציל את עסקת סודן-ישראל • ההצעה היא חלק ממאמצי הבית הלבן להגיע להסכם עם הקונגרס להעברת חקיקה להחזרת החסינות הריבונית של סודן, שמכונה "שלום משפטי"

850 מיליון דולר כדי להציל את עסקת השלום בין ישראל לסודן
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

ממשל טראמפ הציע 850 מיליון דולר למשפחות קורבנות טרור אמריקאים כחלק מהמאמצים להציל את ההסכם עם סודן שהוכרז בחודש שעבר, על פי ההסכם יתקיימו קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל.

ההצעה, על פי שני מקורות המעורים במשא ומתן, כללה 700 מיליון דולר לקורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר - אסון התאומים. ו-150 מיליון דולר למאות אזרחי ארה"ב שהיו קורבנות של הטרור בשנת 1998 עם פיגועים בשגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה.

אולם ההצעות נפלו אחר הצהריים ביום שני, בגלל ויכוח עם הקונגרס, כך אמר אחד המקורות, כך דווח האתר The Hill. ההצעה של 850 מיליון דולר של ממשל טראמפ לפצות את קורבנות הטרור האמריקאים היא חלק ממאמצי הבית הלבן להגיע להסכם עם הקונגרס להעברת חקיקה להחזרת החסינות הריבונית של סודן, שמכונה "שלום משפטי", המהלך הוא חלק מהסרת סודן מרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול (שני) ארה"ב הסירה באופן רשמי את סודן מרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור.

לא ברור מהיכן ישיג ממשל טראמפ את ה-850 מיליון הדולר, אך סביר להניח שהוא יגיע ממשלם המסים האמריקני. מטעם הבית הלבן סירבו להגיב.

כזכור הנשיא טראמפ הודיע ​​באוקטובר כי סודן תקיים קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, וזאת בעקבות פריצת הדרך ביחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין. הנשיא חגג את פריצות הדרך הדיפלומטיות הללו, המכונות 'הסכמי אברהם', כאחד מהישגיו החשובים ביותר במדיניות החוץ, ועל פי הדיווחים הבית הלבן מכין טקס חתימה עם סודאן לקראת השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

בכירים בסודן רמזו שהם מוכנים לבטל את הקשרים המתחממים עם ישראל אם ממשל טראמפ לא יצליח להבטיח חקיקה המגנה מפני תביעות נגד סודן הקשורות לטרור. גורם המקורב למשא ומתן אמר כי איום על הפסקת השיחות לגבי הקשר עם ישראל היא הערובה היחידה שיש לסודן לוודא שהחקיקה תעבור לפני כניסת ממשל ביידן לתפקיד.

סודן מצידה הכניסה 335 מיליון דולר לחשבון נאמנות שנועד לפצות את הקורבנות האמריקניים מפיגועי השגרירות בשנת 1998. סודן נתנה באותן שנים חסות בשטחה לאל קעידה, עם זאת הכסף ישוחרר לקורבנות רק עם העברת חקיקת "השלום המשפטית", אם החקיקה לא תעבור עד נובמבר 2021, הכסף ישוחרר חזרה לסודן. דבר שהביא את ממשל טראמפ לנסות להעביר את חקיקת השלום לפני סיום כהונתו של הנשיא.

סודן ישראל הסכם שלום דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד