י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתעתע בציבור

דיווח: פוטין בנה בסוצ'י לשכה זהה למוסקבה

לפי דיווח בעולם, הנשיא ולדימיר פוטין מבלה בתקופה האחרונה בעיירה סוצ'י שלחופי הים השחור במשרד שנבנה ועוצב באופן זהה למשרדו במוסקבה וזאת במטרה להסתיר את שהותו בעיר הנופש בתקופת המגפה

דיווח: פוטין בנה בסוצ'י לשכה זהה למוסקבה
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הניו יורק טיימס מדווח כי נישא רוסיה ולדימיר פוטין מחזיק בשני משרדים זהים, אחד במוסקבה והשני בעיירת הקייט סוצ'י שלחופי הים השחור.

על פי הדיווח, המהלך מאפשר לפוטין להיראות כאילו הוא נמצא במוסקבה גם בשעת משבר הקורונה, כשלמעשה את זמנו הוא מבלה במעונו שלחופי הים השחור.

המהלך מאפשר לפוטין לבלות בבית מגורים ממשלתי על חוף הים השחור מבלי להסתכן בתגובה פוליטית אפשרית, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס' בהסתמך על אתר חדשות רוסי.

המראה של פוטין יושב במשרד מרוהט עם כמה כורסאות בצבע בז' כשברקע דגל רוסיה, הפך למוכר בטלוויזיה השנה, מאחר ופוטין שמר על מרחק מאנשים ומיעט לקיים פגישות באופן פיזי, כך שתיעודים ממנו פורסמו מספר פעמים בשבועות האחרונים.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי ההסתתרות אינה אופיינית לנשיא פוטין, שבמהלך משברים, שיטפונות או שריפות, מגיע למקום פיזית כדי לנחם את אזרחי רוסיה.

אך הפעם העבודה מהבית הייתה מגבילה מדי, כך נטען בדיווח, אף על פי שהמאמר התבסס במידה רבה על מקור אנונימי וראיות נסיבתיות שלא ניתן היה לאשר באופן עצמאי, אך לדווח הצטרפו פרשנים רבים מרוסיה ומחוצה לה שתומכים בגרסה.

בדיווח פורסם על טיסות של המטוס הנשיאותי, שסתרו את הצהרות הקרמלין לגבי מקום הימצאו של פוטין, כמו גם כמה מקורות אמרו כי הם מכירים את המשרד הכפול בעיר סוצ'י, אך הקרמלין הכחיש את הדיווח.

לפני המגיפה שהה פוטין לעיתים תכופות - ובגלוי - בבית המגורים בסוצ'י, במטרה לקדם את תעשיית התיירות בעיר או לברך את המבקרים הדיפלומטים הרשמיים בסביבה רגועה יותר. אלא שהפוליטיקה נדחקה הצידה עקב המגפה.

"ברגעים כאלה", על פי הבנת הקרמלין, "אנשים צריכים לחשוב שהנשיא נמצא בבירה או בקרבת מקום, ופועל במאבק בנגיף שפגע קשות ברוסיה ולא מבלה באתר נופש". מה שהביא את פוטין לבנות מאד זהה למשרד הרשמי במוסקבה.

סוצ'י רוסיה מוסקבה ולדימיר פוטין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד