י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישג לארבל

תלמידי מוסדות חינוך יחשבו כסטודנטים בדרך לתפקיד ברשויות

חבר הכנסת ארבל הצליח להביא הישג בוועדת הפנים של הכנסת כשהצליח לשלב תיקון משמעותי בתקנות שישפיע על החרדים השואפים להתברג בתפקידים ברשויות המקומיות

תלמידי מוסדות חינוך יחשבו כסטודנטים בדרך לתפקיד ברשויות
משה ארבל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ועדת הפנים אישרה היום (שלישי) את תקנות המכרזים לקבלת עובדים ברשויות מקומיות, עליהן חתם שר הפנים אריה דרעי. התיקון לתקנות גובש בעקבות ממצאי דו"חות מבקר המדינה האחרונים, המצביעים על הליכים בלתי תקינים של קבלת עובדים ברשויות המקומיות.

בוועדה עלה נושא אי בהירות ביישום הדין הקיים בהליכי קבלת העובדים, וחשש לביצוע מינויים משיקולים זרים, לרבות על רקע חשש למינויים פוליטיים.

"התקנות באות למנוע מינויים משיקולים זרים, לרבות מינויים פוליטיים", אמרה יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ', "אני שמחה שהספקנו לקדם את התקנות האלו במיוחד לאור החשש מפיזור הכנסת. אמון הציבור במערכת הוא חשוב ביותר, עלינו לעשות הכל בכדי להפוך את הליכי גיוס כוח האדם ברשויות המקומיות לשקופים ומפוקחים הרבה יותר".

במהלך הדיון נרשם הישג מרשים לחבר הכנסת משה ארבל, כשהצליח לשלב תיקון משמעותי בתקנות שישפיע על החרדים השואפים להתברג בתפקידים ברשויות המקומיות, שעד כה נאלצו להציג תואר ראשון או שני והמהפכה של ארבל תשנה את התמונה.

על פי התיקון של ארבל, "סטודנט", בהגדרת החוק, יהיה "מי שהוא סטודנט לפי חוק זכויות הסטודנט". בנוסף נכתב בתיקון כי גם "מי שלומד כתלמיד במוסד מוכר על ידי משרדי החינוך והעבודה והרווחה אחר שסיים 12 שנות לימוד".

ועדת הפנים משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד