י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דריכות בימין

החרדים יתמכו בחוק 'מרקם חיים'; מה עם הליכוד?

הסיעות החרדיות כמו גם ישראל ביתנו כבר הודיעו כי יתמכו בחוק 'מרקם חיים', המקודם על ידי חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חוק שגנץ לא רצה לקדם בשבוע שעבר, ובליכוד עדיין לא הכריזו על התמיכה בו, תמיכה שתדאג לחשמל ומים ל'התיישבות הצעירה'

החרדים יתמכו בחוק 'מרקם חיים'; מה עם הליכוד?
אתר בנייה צילום: גילי יערי, פלאש 90

דריכות בימין: מחר (רביעי) תעלה להצבעה הצעת החוק 'מרקם חיים' הצעה המבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות ישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון 'ההתיישבות הצעירה' וכוללת בין השאר טיפול בנושאים ההומניטריים כמו חשמל ומים.

הצעת החוק מקודמת על ידי חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת למרות שביום חמישי האחרון התברר כי שר הביטחון בני גנץ לא מתכוון לאפשר להעלות בישיבת הממשלה השבועית את ההצעה ההומניטרית שגובשה על ידי השרים צחי הנגבי ממשרד ההתיישבות, ומיכאל ביטון השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון.

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס התייחס היום במהלך דיון שהוקדש במליאת הכנסת לציון יום זכויות האדם, אמר פינדרוס ''יש ילדה בשם רז בן חמו שנולדה תוך כדי תאונת דרכים, מאז היא מחוברת למכונת הזנה. אבל מה לעשות? היא גרה באחד מאותם ישובים שבעקבות דו''ח טליה ששון, כבר 20 שנה המדינה לא עושה שם שום דבר. התוצאה? חברת חשמל לא יכולה לחבר את המקום והיא בסכנת חיים".

עוד הוסיף פינדרוס לתקוף ''יש לה שכן בישוב בני אדם, יהודה קורנביין, שמחובר למכונת הנשמה והוא נמצא באותו מצב. אבל מה לעשות? יש לנו ממשלה שלא יודעת להחליט, מפחדת מאותו בית המשפט העליון שאנחנו רוצים בחוק השיוויון לתת לו עוד כוח. ביום זכויות האדם אני קורא ליו''ר המפלגה שחרטה על דגלה את זכויות האדם והוא מכהן כיום כראש הממשלה החליפי - תביא הסדר הומניטרי לאותם 25 אלף מתיישבים ב-70 ישובים שהם על קרקעות מדינה''.

בתוך כך יו"ר תנועת ש''ס, אריה דרעי, הנחה את יו"ר הסיעה בכנסת, מיכאל מלכיאלי, לתמוך בהצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' המסדירה את ההתיישבות הצעירה.

דרעי הסביר את התמיכה בחוק ואמר "חובתנו המוסרית לתמוך בהסדרתם של הישובים הצעירים ביהודה ושומרון. התושבים שגרים שם הם חלוצים ואידואולוגים המיישבים את הארץ בתנאים לא תנאים. אמרתי זאת בעבר ואחזור על זה, בחלון ההזדמנויות שנוצר צריך לעשות הכל כדי לקדם את הסדרת המים והחשמל ליישובים אלה. חובתנו המוסרית היא לדאוג לדברים הומניטריים בסיסים ולחיזוק האחיזה וההתיישבות בארץ."

יו''ר סיעת ש''ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי הוסיף ואמר ''בהנחיית יו"ר תנועת ש''ס, שר הפנים הרב אריה דרעי, סיעת ש''ס תתמוך בהצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. אין ספק שזוהי חובתינו לדאוג לאותן אלפי משפחות ולפעול כדי שיזכו לקבל מה שכל אזרח ישראלי זכאי לו כמו חשמל, מים ומוסדות.

עוד הוסיף מלכיאלי "יש לנו מחויבות לדאוג למתיישבים שנמצאים שם בשליחות של כולנו. אנו רוצים שהיישובים יוסדרו במהירות האפשרית על מנת להביא לרווחתם של המתיישבים".

איש ההתיישבות בצלאל סמוטריץ' אמר הערב "אז ש"ס וישראל ביתנו כבר הודיעו שיתמכו מחר בהצעת חוק "מרקם חיים" שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ותנרמל את חיי המתיישבים. ורק הליכוד של נתניהו עוד מהסס".

בשעות הערב הגיב חבר הכנסת מיקי זוהר "תירגע בצלאל יקירי, הליכוד תומך בהצעה מכל הלב".

הסדרה התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד