י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרופיל מיוחד

בתוך שעות מונו ראשים לשלושת ארגוני הביטחון

יום כזה מזמן לא היה לנו ואולי לא היה בכלל, אולי אלו הן הבחירות שמעבר לפינה שהאיצו בראש הממשלה ובשר לביטחון פנים למנות מפקדים קבועים לשלושת הגופים החשובים. שלושה אישים בכירים יתחלפו בראשות המוסד, המשטרה ושירות בתי הסוהר וזה מה שניתן לספר עליהם בשלב זה

בתוך שעות מונו ראשים לשלושת ארגוני הביטחון
אילוסטרציה צילום: Corinna Kern/Flash90

בתוך מספר שעות מונו ראשים לשלושת ארגוני הביטחון - משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר והמוסד.

ראש המוסד הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שלישי) על מינויו של סגן ראש המוסד ד' לתפקיד ראש המוסד הבא. שמו המלא צפוי להתפרסם לאחר אישורה של וועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

לא הרבה ניתן לספר על ד' כרגע, אולם ממה שהותר לפרסום סגן ראש המוסד ד', שירת ביחידה הצה"לית המובחרת סיירת מטכ"ל, לאחר מכן עבד במשך כמה שנים כאנליסט בחברה כלכלית ולאחר מכן חזר לשירות שם עשה את כל המסלול ב"צומת" - האגף להפעלת סוכנים, מקצ"א ועד ראש האגף. היום כאמור הוא משרת כסגן ראש המוסד ונחשב לבן טיפוחיו של ראש המוסד המכהן יוסי כהן. החילופין בין הסגן ד' לראש הארגון יוסי כהן, צפויים להתקיים בחודש יוני הקרוב.

המפכ"ל הבא

בשעות הצהריים הודיע השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על מינוי של מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה - לאחר שנתיים שבהם הארגון התנהל ללא מפכ"ל.

ניצב יעקב (קובי) שבתאי נשוי ואב ל-3, נולד בנובמבר 1964 וגדל באשקלון, בן לאב שעלה מעיראק וכבר כנער היה פעיל במשמר האזרחי. ב-1982 התגייס לצה"ל, עבר טירונות והחל ללמוד טכנאות מכונות במסגרת העתודה טכנולוגית ולאחר תקופה קצרה הוא עזב את המסלול הטכני ולעבור לשירות קרבי. במאי 1983 התגייס לגדוד 202 של חטיבת הצנחנים שם שירת גם כמפקד מחלקה ולאחר מכן כמפקד פלוגה. לאחר שחרורו מצה״ל התגייס במאי 1991 לימ"מ, הוא היה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה ושימש מפקדה.

במסגרת שירותו כמפקד היחידה הוא נפצע מירי בעת שניסה לחלץ אזרח שנקלע להתפרעויות באזור מחסום ארז ביולי 1994. לאחר טיפול רפואי שב לזירה ועל כך קיבל את עיטור המופת של משטרת ישראל. ב-2001 נפצע פעם נוספת במהלך התקלות עם מחבלים בבית לחם שם כיהן כמפקד מג"ב בית לחם.

לאחר שסיים את שירותו ביחידה הוא עבר לשרת כקצין אג"ם של מג"ב צפון. ב-12 בינואר 2003 הוא נפצע מירי בעת ניהול מרדף אחר חוליית מחבלים שחדרה ליישוב גדיש ורצחה את סייר הביטחון של מועצה אזורית גלבוע. על פועלו באירוע הוא קיבל את עיטור העוז. בהמשך שירותו פיקד על תחנת עירון עמקים ושימש קצין תיאום ומבצעים במנהלת תאום פעולות האכיפה.

ב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ושירת בתפקיד עד ספטמבר 2013 אז קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 הוא קודם לדרגת ניצב ומונה למפקד משמר הגבול.

נציבת שב"ס החדשה

באותה העת הודיע השר אוחנה על מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר - גם זאת תקופה ארוכה לאחר שהארגון התנהל ללא נציב.

גונדר קטי פרי בת 56, נשואה ואם ל-3, התגייסה לשירות בתי הסוהר לפני כ-30 שנה ומאז שירתה בשורה רחבה של תפקידים בארגון ובהם קצינת מודיעין, מפקדת בבית מעצר, ראש מחלקת האסיר, ראש מנהל משאבי אנוש, סגנית מפקד מחוז מרכז וראש מנהלת תפני"ת (בג"צ תנאי המחיה) בטרם מונתה לתפקיד הבכיר של מפקדת מחוז דרום, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד שטח מבצעי זה.

במסגרת שירותה כראש מנהלת תפנית, היא הייתה האחראית על יישום פסיקת בג"ץ להרחבת שטחי המחיה של האסירים. בתפקידה האחרון כמפקדת מחוז דרום של שירות בתי הסוהר כי הייתה אחראית על מחוז שכולל 9 בתי כלא בהם כלואים מעל ל-6000 אסירים, מחציתם ביטחוניים.

פרי בעלת תואר ראשון ושני בלימודי אסלאם ומזרח תיכון, מחזיקה בתואר שני נוסף במדעי המדינה והיא גם בוגרת המכללה לביטחון לאומי.

מפכ"ל המשטרה שירות בתי הסוהר קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד