י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

שגרת קורונה בישיבת 'נשמת': במקום ריקודים 'קליקרים'

בישיבה החרדית-התיכונית הירושלמית מצאו פיתרון יצירתי במקום מסיבת החנוכה שלא יכלה להתקיים בגלל הקורונה: חידון עם ׳קליקרים׳ בבית מדרש על הלכות החנוכה

שגרת קורונה בישיבת 'נשמת': במקום ריקודים 'קליקרים'
חנוכה בישיבת נשמת התורה צילום: באדיבות המצלם

עקב מגבלות הקורונה, שאינן מאפשרות את קיומן של מסיבות החנוכה הישיבתיות עם תזמורת וריקודים, בישיבת התיכונית-החרדית הירושלמית ’נשמת התורה‘ מצאו פיתרון יצירתי לציון החג בצורה תורנית ומהנה, באמצעות חידון ’קליקרים‘ הלכתי. בחידון שהתקיים אתמול (שני) בבית המדרש נבחנו בחורי הישיבה בכמאה שאלות על הלכות החנוכה, כשהשאלות מוצגות על ידי מקרן ובידו של כל אחד מהבחורים מכשיר המאפשר את בחירתן של התשובות הנכונות.

כהכנה לחידון, בשבוע האחרון, הוטל על כל ’חברותא‘ בישיבה, לצד קיום ה‘סדרים הרגילים‘, ללמוד את כל הלכות החנוכה ולהכין ’חבורה‘ מיוחדת על נושא מתוך ההלכות - אותו היה עליהם להציג בפני חבריהם. רבני הישיבה ציינו בפני הבחורים כי הדרישה להציג את מה שלמדו נקבעה בהשראת תכנית הלימודים של ’ישיבת חכמי לובלין‘, שכללה חינוך הבחורים לנאום בפני הציבור. לאחר מכן, על כל ’חברותא‘ הוטל להכין שאלות לחידון מתוך הנושא שבחרו. לזוכים בחידון הוענקו שוברים לטיולי ג‘יפים - לניצול ב‘בין הזמנים‘.

הישיבה התיכונית החרדית ’נשמת התורה‘, הינה בראשותו של הרה״ג אליעזר שטיינברגר, ומקום מושבה בשכונת ’גבעת שאול‘ בירושלים.

חנוכה ישיבת נשמת התורה ישיבה תיכונית חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד