כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פגעו בראש

מבוכה גדולה לשירביט: הופץ צילום הדרכון של המנכ"ל

לאחר שזמן האולטימטום פג, וסכום הכסף אותו דרשו ההאקרים עמד על למעלה משלושה מיליון דולרים נדחתה, החלה הקבוצה למכור את המסמכים החסויים והמידע שגנבה מהחברה, הערב המנכ"ל עצמו על הכוונת

מבוכה גדולה לשירביט: הופץ צילום הדרכון של המנכ"ל
אילוסטרציה צילום: pixabay

הבטיחו וקיימו: "בלאק שאדו" - קבוצת ההאקרים שפרצה למחשבי חברת הביטוח 'שירביט' ודרשה ממנה לשלם להם 50 מטבעות ביטקוין ששווים הכולל הוא כמיליון דולר, בתמורה לאי הפצת המידע או מכירתו. כאשר לדבריהם, בכל 24 שעות המחיר יעלה בחמישים מטבעות נוספים. לאחר שזמן האולטימטום פג, וסכום הכסף אותו דרשו ההאקרים עמד על למעלה משלושה מיליון דולרים נדחתה, החלה הקבוצה למכור את המסמכים החסויים והמידע שגנבה מהחברה. 

הערב (שלישי) ספגה 'שירביט' מבוכה נוספת, ואולי אף גדולה מקודמתה, כאשר ברת פורסם צילום הדרכון של מנכ"ל החברה צבי ליבושור, לאחר שנגנב אף הוא משרתי החברה שנפרצו, ליבושור אמר לפני מספר ימים "אנחנו פועלים לסגירת האירוע מהר ככל הניתן וחזרה לשגרה בימים הקרובים".

עוד הוסיף ליבושור "שירביט מתמודדת בימים האחרונים עם אירוע סייבר משמעותי ומורכב שחורג בסוגו מאירועי תקיפה דומים בעבר" אמר מנכ"ל החברה בראיון ל'כאן 11' והוסיף "זו תקיפה מוזרה כי היא לא מתנהגת כמו תקיפות רגילות. בדרך כלל תקיפה כלכלית נעשית באופן דיסקרטי. פה התוקפים עשו הפוך - קודם הדליפו מידע, ואחר כך נזכרו שהם רוצים כסף. זה דבר לא רגיל. יכול להיות שיש להם מידע יותר משמעותי, אל בדרך כלל מצפינים את המידע, ואז הדלף משמש מנוף כדי לגרום לחברה לשלם. פה לא הצפינו את הרשת. יש דלף שאנחנו חוקרים כדי להבין את ההיקף שלו. הדרישה של הכופר מגיעה יום וחצי אחרי שהדלף התחיל. זה גם לא רגיל. הלחץ התחיל לא מהתוקף אלא מהתקשורת".

כזכור, לפני שבועיים פורסמה הודעה חריגה מטעם רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי, על 'אירוע דלף מידע' בחברת שירביט. "רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים על אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט", נמסר בהודעה.

בתוך כך דווח כי למרות פריצת הסייבר בה נחשפו פרטים אישיים של מאות אלפי לקוחות ובהם עובדי מדינה וחברי כנסת, המדינה תמשיך את ההתקשרות עם חברת שירביט לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת 2021.

בהודעת משרד האוצר נאמר כי "בהמשך לאירוע דלף המידע מחברת שירביט שהתרחש לאחרונה, ביצעה וועדת המכרזים באגף החשב הכללי מעקב צמוד אחר ההתפתחויות מול הגורמים המפקחים, לרבות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שהינה הרגולטור האחראי על חברות הביטוח, מערך הסייבר הלאומי, והרשות להגנת הפרטיות. לאחר סדרת התייעצויות שקיימה הוועדה ובשל העובדה שרשות שוק ההון התירה לחברה להמשיך ולספק שירותים בתחום הביטוח ללקוחותיה וללקוחות פוטנציאליים, החליטה הועדה על המשך ההתקשרות מול חברת שירביט".

שירביט האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד