י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פנייה לנשיא המדינה

יוזמה: "להעניק 'חנינת קורונה' לנפגעי המשבר הכלכלי"

ההסתדרות, לשכת עורכי הדין, פורום העצמאים מבית ההסתדרות, ולשכת יועצי המס ירון גינדי, מבקשים מהנשיא ריבלין ומשר המשפטים ניסנקורן לשקול "חנינת קורונה" לרבבות ישראלים שמטה לחמם נפגע ועלולים לסבול מסנקציות שיקשו על חזרתם לפעילות יצרנית | "המצב מחייב להעניק התייחסות מיוחדת לאנשים הללו ולתת להם לשקם את חייהם", כתבו במכתבם

יוזמה: "להעניק 'חנינת קורונה' לנפגעי המשבר הכלכלי"
אילוסטרציה צילום: pexels

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות רמי בז'ה, ויו"ר לשכת יועצי המס ירון גינדי פנו לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולשר המשפטים אבי ניסנקורן בבקשה להחיל "חנינת קורונה" על רבבות אזרחים שנקלעו למשבר כלכלי בעקבות מגפת הקורונה. במסגרת "חנינת קורונה" מוצע בין היתר לאפשר לחייבים לפרוס חובות להוצאה לפועל ולדחות חובות למדינה – זאת, מבלי לוותר על החזרת הכספים שעליהם לשלם.

כידוע, נגיף קורונה השפיע לא רק בממד הבריאותי, אלא פגע גם באלפי בתי אב בישראל שמטה לחמם נשלל מהם ועסקיהם נסגרו. לפי ההערכות הרווחות, עד תום הרבעון הראשון של 2021 ייסגרו למעלה ממאה אלף עסקים במדינה בעקבות המשבר. חלק לא מבוטל מאותם בעלי ובעלות עסקים, שעד פרוץ המגפה היו יצרנים ופעילים והיוו נדבך חשוב במשק הישראלי – נותרו כעת עם חובות כבדים לנושים, לרבות לגופים ממשלתיים.

נוסף לחובות הכספיים שעליהם להשיב, מציינים החתומים על המכתב, על אותם בעלי עסקים "לשאת את הכתם הנלווה לאירוע זה, וכן לשאת בסנקציות שונות" שמקורן בחוק נתוני האשראי תשע"ו – 2016 ובפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) התש"מ – 1980, המקשות על חזרתם לפעילות יצרנית. חייבים בהליכי פשיטת רגל עלולים להתמודד בין היתר עם עיכוב יציאה מהארץ, פיקוח על ידי נאמן, איסור שימוש בכרטיסי אשראי, הפיכה ללקוחות מוגבלים בבנקים ואיסור על הקמת חברה חדשה.

במכתב המשותף שהגישו הערב קוראים הארבעה לנשיא ריבלין לשקול בחיוב את בקשתם להעניק "חנינת קורונה" עבור "רבבות אזרחים שבסך הכול רוצים להמשיך ולשקם את חייהם", וזאת במקביל למאמציהם להחזיר את הכספים שעליהם להשיב.

אלה עיקרי ההמלצות במסגרת "חנינת הקורונה":

• מחיקת רישום שלילי לחייבים בהוצאה לפועל.
• פריסת חובות בתיקי הוצאה לפועל ודחייה של חובות למדינה.
• הפחתה של 50% מהחובות של האזרחים למדינה בעיקר בתיקי קנסות.
• חובות למדינה ישולמו ללא ריבית וללא כפל קנס.
• ביטול עיכוב יציאה מהארץ לחייבים עד 200 אלף שקל.
• ביטול עיקול רכוש בבית מגורים לחייבים עד 100 אלף שקל.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אומר על המכתב ששלח כי "מגפת הקורונה פגעה קשות במשק, בריאותית וכלכלית. עשרות אלפי עסקים כבר נסגרו, ולצערי אנחנו עוד לא רואים את הסוף. רבבות ישראלים נקלעו למצוקה כלכלית שלא באשמתם, ונותרו עם חובות כבדים. מחובתנו לסייע להם ככל שניתן כדי שיוכלו לעמוד על הרגליים ולחזור לפעילות יצרנית בהקדם האפשרי. במכתב ששלחנו היום לנשיא המדינה ולשר המשפטים כלולים כמה רעיונות ודרכי פעולה שיוכלו לעזור לאותם אנשים ולכלכלה כולה, וכולי תקווה שהם ייצאו לפועל".

ההסתדרות יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד מכתב חנינה חנינה לנשיא משבר כלכלי ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד