י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מצע אנטי דתי

המהלך של ליברמן לחיסול נתניהו - חרדים; הקמת גוש ימין ציוני

בזמן שהיציאה לבחירות כבר נראית באופק ומפלגות חדשות נכנסות לזירה הפוליטית, מפלגת ישראל ביתנו מצטמקת בסקרים יותר ויותר | בניסיון להביא לחילופי השלטון ולרמיסת כוחם של החרדים, מציע ליברמן לראשי הסיעות בימין להקים 'גוש ימין ציוני' שיבלום את הגידול החרדי והערבי

המהלך של ליברמן לחיסול נתניהו - חרדים; הקמת גוש ימין ציוני
ליברמן נתניהו צילום: פלאש 90

בזמן שהוא מתקרב לאחוז בחסימה בסקרים האחרונים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יוזם מהלך שיביא למפץ בימין ושמא אף להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן סופי, כשהוא קורא למפלגות המרכז - ימין לחבור לגוש אחד.

ליברמן שיגר אמש מכתב לראשי המפלגות נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער במטרה להקים גוש ימין ציוני - ליברלי שיתמודד יחד בבחירות הקרובות ברשימה אחת.

במכתב הוא טוען כי המטרה היא להפיל את גוש נתניהו - החרדים, כשלטענתו הבעיה היא החרדים והערבים שמהווים רק 31 מנדטים אך מצליחים לשלוט בכנסת, ולפי דעתו מהלך כזה יוכל להוות אלטרנטיבה שלטונית שתוכל להחליף את נתניהו.

עוד מציין ליברמן כי הוא מודע למחלוקות, כך למשל הקרב מי יעמוד בראש אך הוא מציין כי "אין לי ספק שטובת מדינת ישראל וטובתה גוברים על הכל".

כבסיס להקמת המפלגה מציע ליברמן, לחוקק יחד מספר חוקים, בהם: הגבלת כהונת ראשי הממשלה לשתי קדנציות, חקיקה בנושאי דת כמו נושאים אזרחיים, גיור על ידי רבני ערים, תחבורה בשבת וחיוב לימודי ליב"ה, חוק גיוס חובה וכן איסור התמודדות לנשיאות או לראשות הממשלה למי שהוגש נגדו כתב אישום.

הסיכוי למהלך כזה קלוש ולא מציאותי בעיקר בגלל השאלה מי יעמוד בראש, אך במכתבו מציין ליברמן כי הוא קורא להם להסכים ולדבריו "לגבי המנגנון לקביעת המקומות ברשימה והרכבה, יש לי הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה במידה ותהיה הסכמה עקרונית להקמת גוש הימין ציוני - ליברלי". מסיים ליברמן.

המכתב ששיגר אביגדור ליברמן

איווט ליברמן גוש ימין ביבי נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד