י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חזונו של מרן"

פתח תקווה: מעמד 'כתבו' נערך בהתאם להנחיות הקורונה

במספר ערים מחלקים פרסים עבור כתיבה תורנית אולם העידוד הרב, בו זוכים עמלי התורה המתגוררים בעיר פ"ת, אין לה אח ורע בשום מקום אחר • צפו בתיעוד מהטקס המצומצם לאור מגבלותיו של נגיף הקורונה

פתח תקווה: מעמד 'כתבו' נערך בהתאם להנחיות הקורונה
מעמד 'כתבו' צילום: באדיבות המצלם

באירוע קצר וצנוע אשר התקיים ביום שני בפתח תקוה, עפ"י הנחיות משרד הבריאות, הוכרזו השבוע הזוכים בפרויקט ׳כתבו׳ אשר נערך זה השנה השביעית ברציפות.

בקיץ האחרון התבקשו בחורי הישיבות ואברכי הכוללים בעיר לכתוב חיבור תורני אליבא דהלכתא, על גבי לפחות ארבעה עמודי פוליו, ובו יציגו את פרי ביכורם בכתיבת חידושי התורה.

"כתיבת חידושי התורה השנה התאפיינה בחידוש מרענן" אמר אליהו גינת ממלא מקום ראש העיר, והוסיף "וזאת דווקא לאור הבידודים והסגרים שהיו לאחרונה, בו מצא כל אברך ובחור את הזמן האישי להעלות על הכתב את פרי עמלו בכתיבת חידושי התורה הלכה למעשה".

מעמד 'כתבו' וחלוקת התעודות

החבורות שנשלחו לוועדה המארגנת מוספרו במספר סידורי מיוחד ללא שם הכותב למעלה, ונשלחו לכעשרים רבנים רבנים תלמידי חכמים מופלגים אשר התבקשו לדרג את הכמות הבלתי נתפסת של כל שולחי החבורות.

ניכר היה על פניו של ממלא מקום ראש העיר התרגשות מיוחדת לראות את עמלי התורה. גינת עודד ושיבח את המארגנים אשר היו שותפים להצלחת האירוע כולו, כמו גם את ראש העיר הנכבד מר רמי גרינברג אשר סייע ותמך בפרויקט חשוב זה. בדבריו אמר "זהו בדיוק חזונו של מרן זיע"א לראות כל כך הרבה בחורי ישיבות ואברכים שמתמסרים למלאכת הכתיבה אליבא דהלכתא". הוא הודה למנהל האגף לחינוך תורני דוד בן עזרא על טרחתו המרובה להצלחת המעמד.

הזוכים והאברכים אשר זכו למלגות במקומות הראשונים הם: הרב רונן דורון והרב אביחי יום טוב וכן הבחורים החשובים מתניה עזר, אושרי רביב, עקיבא שלום, מנשה ברוק, יהונתן ווגנר, נתנאל אנקווה, יעקב פניני, אבנר כהן הי"ו. בעשרות מקומות נוספים זכו שאר הבחורים והאברכים במילגות נאות ובכרטיסי ספר לרכישת ספרים.

רמי גרינברג ועתה כתבו לכם פתח תקוה חידושי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד