כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרע במיעוטו

רוחאני על טראמפ: "שמח שהטרוריסט עוזב"

אחרי שתוצאות האלקטורים הביאו לבחירתו של ביידן באופן רשמי לכס הנשיאות, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי הוא אינו שמח על זכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב, אך הוא שמח ש"הטרוריסט" דונלד טראמפ עוזב את תפקידו

רוחאני על טראמפ: "שמח שהטרוריסט עוזב"
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

נשיא איראן חסן רוחאני לא שמח על זכייתו של ביידן, אך שמח שטראמפ עוזב את תפקידו. הדברים הללו מקבלים משנה תוקף לאחר דברים שאמר נשיא איראן חסן רוחאני ביום שני ודווחו כאן ב'בחדרי חרדים' כי "תוכנית הטילים של טהראן אינה ניתנת למשא ומתן, וכי נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן "מודע לכך היטב".

רוחאני דרש שינוי במדיניות ארה"ב, כולל ביטול הסנקציות ופיצוי על הנזק הכלכלי שנגרם במהלך פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין ב-2018.

המתיחות בין וושינגטון לטהרן עלתה מאז שנת 2018, כאשר הנשיא דונלד טראמפ זנח את הסכם הגרעין, והחזיר את הסנקציות הכלכליות הקשות כדי ללחוץ על טהרן לנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין שלה.

בנוסף איראן זועמת על ג'ו ביידן, לאחר שהיועץ לביטחון לאומי שמינה ביידן, גינה את הוצאתו להורג של עיתונאי על ידי המשטר האיראני. הוצאתו להורג של העיתונאי, רוחלה זאם, היא "הפרת זכויות אדם מחרידה", אמר ביום ראשון יועץ לביטחון הלאומי של הנשיא ג'ו ביידן הנבחר, ג'ייק סאליבן. הוצאתו להורג של זאם גררה גינוי בינלאומי, כולל מצד ארגוני זכויות אדם, והאיחוד האירופי.

העיתונאי הורשע בהסתה לאלימות במהלך הפגנות נגד הממשלה בסוף 2017, והוא הוצא להורג ביום שבת, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. הוא ניהל את 'אמדניוז', ערוץ באפליקציית המסרים הפופולרית 'טלגרם' שהיו בה למעלה ממיליון עוקבים. שם הוא פרסם דברים בגנות המשטר.

חסאן רוחאני ג'ו ביידן דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד