ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דוכני התפילין בתל אביב

אמנון לוי: "לא אכפת לי שיציעו לילדיי להניח תפילין, זאת פתיחות"

בתוכנית שש עם אמנון לוי בערוץ 13, מנסה אמנון להבין את פשר העניין של אנשי רמת אביב המתנגדים נחרצות לדוכני התפילין בשכונתם, בראיון עם אחד התושבים אומר אמנון כי לא אכפת לו שיציעו לילדיו להניח תפילין, "זאת פתיחות" • צפו

אמנון לוי: "לא אכפת לי שיציעו לילדיי להניח תפילין, זאת פתיחות"
אמנון לוי / תושב שכונת רמת אביב צילום: מתוך הסרטון

אנשי רמת אביב מתלוננים על הדתה בשכונתם, ע"פ התלונה חסידי חב"ד מגיעים למקום ומנסים לשדל ילדים ובני נוער להניח תפילין.

בראיון עם תושב השכונה, בתכנית שש בערוץ 13, מנסה אמנון לוי להבין את שורש הבעיה, מדוע מתנגדים התושבים להנחת התפילין בשכונתם.

אמנון לוי בראיון עם תושב שכונת רמת אביב. קרדיט: ערוץ 13

תושב השכונה טען: "הבעיה היא שיש כאן בשכונתנו בית חב"ד והפעילים שלהם מידי שבוע פונים לילדינו בהצעות להניח תפילין מתוך כוונה ברורה להחזיר אותם בתשובה. וזה דבר שלא מקובל עלינו ההורים, אנו חוששים שבסוף תהליך של חזרה בתשובה, הילדים שלנו לא יוכלו לנסוע אלינו בשבת,"

אמנון לוי השיב: "לקחת את זה רחוק, מי שמניח תפילין אצל חבדניקים זה לא חזרה בתשובה, חסידי חב"ד רוצים שכולם יניחו תפילין כחלק מהבאת הגאולה זה לא בהכרח ניסיון להחזיר בתשובה את הילדים שלך".

תושב השכונה סיפר בתגובה כי חברו הטוב חזר בתשובה וניתק כל קשר עם הוריו והוא אינו מעוניין שזה יהיה גורלו.

אמנון ניסה להסביר ולהבהיר כי זה לא השיטה של חב"ד לנתק קשר מההורים, "אני אתאיסט, אם מישהו היה מנסה לשכנע את הבן שלי להניח תפילין לא הייתי רואה בזה שום דבר רע, להיפך שילמד מה אכפת לי, שייחשף למשהו שאני לא אוכל לתת לו, ואם הוא רוצה שיעשה את זה, איזו שהיא פתיחות קצת, מה קרה.... אז הוא הניח תפילין, באמת אני לא מצליח להבין את הבהלה?"

תושב השכונה ענה ללוי כי הוא אפילו אינו אתאיסט, ואומר כי לא אכפת לו מה יהיו האמונות של ילדיו, אך חשוב לו שלא יהיה ביניהם קרע.

"אתה לוקח את זה נורא רחוק.." ענה לו אמנון לוי, " אתה אוסר את חופש הביטוי של חסידי חב"ד, למה לאסור את זה? צריך משהו שיהיה כבד משקל בכדי לאסור עליהם את זה."

בתגובה עונה לו תושב השכונה: "אותו חופש ציבור לא ניתן לי במאה שערים ואיני יכול להגיע ולחלק שם לילדים ספרים שאינם לרוחם אני עלול לגמור רע עם זה."

ממשיך תושב השכונה ומתאר: "מה שקורה, הם מניחים תפילין למדריך של בני שהוא אומנם מעל גיל 13 אך הוא עושה זאת לעיני חניכיו בני ה9 ובהם בני, נכון שהבן שלי לא יידרש להניח תפילין."

אמנון קטע אותו: "אז כעת אתה מבקש שיאסרו אפילו להראות לבנך איך מניחים תפילין. עד כדי כך אתה חושש?"

"מי יקבע מה יראו לבן שלי וכיצד ובאילו דברי הסבר והקשר יהיה אני ורק אני, כלומר ההורה. ולא אנשים זרים", מבהיר תושב השכונה, "בדיוק כפי שאותם חסידי חב"ד דורשים שיגדלו את הילדים שלהם ויגוננו עליהם מפני השפעות זרות. אני דורש שוויון הגינות וסימטריה, מה שהם זוכים לו שאני אזכה.

אמנון לוי הנחת תפילין חב"ד רמת אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד