י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לפרסומים

הכחשה נמרצת: "בסין אין רדיפה נגד יהודים"

בכלי תקשורת שונים ברחבי העולם הופצו בימים האחרונים עדויות מיהודים המתגוררים בסין על רדיפת הדת כביכול מצד הממשל המקומי | בשיחה עם 'בחדרי' מכחיש דניאל לוי תושב גואנזו את הפרסומים המתסיסים

הכחשה נמרצת: "בסין אין רדיפה נגד יהודים"
חנוכה תשפ"א בסין צילום: באדיבות המצלם

הכחשות נמרצות מיהודים אזרחי סין: "אין שום רדיפה נגד יהודים, המתלוננים הם מתנגדי משטר שמנצלים את ישראל".

יחזקאל לוי תושב העיר גואנזו בסין ב-17 שנים האחרונות מכחיש בתוקף את השמועות בכלי תקשורת שונים בעולם כי יש רדיפה נגד יהודים וכי לא נותנים להם לקיים אורח חיים יהודי בפרהסיה.

לוי מספר ל"בחדרי חרדים" על היחס החם שהיהודים מקבלים מהרשויות בכל עניני הדת, "הממשלה הסינית עומדת לימין העם היהודי גם מבחינת השקעות בעסקים של יהודים, מפגשי סטודנטים ואף אירועי תרבות מקומיים. גם במתן ויזות ארוכות טווח ל-10 שנים, ישראל היא בין שלוש מדינות בלבד שמקבלות אשרה זו".

לדבריו, "אירועי חנוכה המוניים, סדרי פסח בבתי מלון, ותשליך בחוצות עיר זה מחזה נפוץ בכל 20 הקהילות היהודיות בסין, ישנן קהילות יהודיות צרפתיות, אורתודוקסיות, וקהילות ישראליות פחות דתיות, בכל ערי המסחר יש חופש דת, ובהם חיי קהילה מלאים וחיבה מיוחדת מהממשל הסיני".

בימים האחרונים הופצו שמועות (גם בכנסת נשמעו קולות בנושא י.פ) על רדיפת יהודים בעיר מסוימת בסין. לוי מספר כי "מדובר בגוים גמורים מתנגדי משטר שמנסים לקבל 'הגנה' ממדינת ישראל, הם טוענים שהם נצר לקהילה יהודית, אך אין במקום כל סממן יהודי או זכר ליהדות במקום, ההפך הוא הנכון הקהילות היהודיות בצמיחה גדולה ואף בימי הקורונה ישנם טיסות קבועות בן תל אביב לשנחאי".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': אחד מאותם מתלוננים סיפר כי: "זו מדיניות הממשלה, סין לא רוצה להכיר בנו כיהודים", כך גם אמר אדם מקומי שטוען כי הוא יהודי ל"טלגרף". הוא הוסיף כי "המטרה שלהם היא לוודא שלדור הבא אין זהות יהודית". אך על פי עדויות שהגיעו ל"בחדרי חרדים" מיהודים שמתגוררים בסין, "הטענות הללו פשוט לא נכונות".

לטענת המתלוננים שלא זוהו בשמם, "חלק מבני הקהילה מסרבים להיראות כיהודים בציבור, זה מקום קטן ואנשים מפחדים ממלשינים, אך מאחורי דלתות סגורות, בני הקהילה חוגגים שבת, מנסים לשמור על כשרות ולקשט את בתיהם ביודאיקה ותמונות של ישראל" כך סיפר אחד היהודים ל"טלגרף".

בתגובה לדיווח ב"טלגרף", משרד החוץ של סין הכחיש את הדברים ושלל כל "דיכוי כביכול". אבל אמיר לא השתכנע. "אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, אנחנו לא פושעים, אנחנו פשוט לא אוכלים חזיר" אמר. "מדוע עלינו לקיים את דתנו בסתר, ולחיות בשולי החברה? זה ממש קשה ככה".

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד