כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פחות אידאולוגיה, יותר אינטרס

פעיל השמאל הפרובוקטיבי מפרק את גדעון סער • צפו

בתוכנית מהצד השני אירח השבוע המגיש את פעיל השמאל הפרובוקטיבי עו"ד ברק כהן שתקף בצורה קשה את גדעון סער והמהלך שעשה עם הקמת המפלגה החדשה • צפו

פעיל השמאל הפרובוקטיבי מפרק את גדעון סער • צפו
ברק כהן צילום: פלאש90

בתכנית 'מהצד השני' המשודרת בתאגיד השידור הציבורי נצמד המגיש גיא זהר לעובדות, וחושף לא אחת את הצד השני של הפוליטיקאים וההתרחשויות בארץ מזווית שונה, בימים האחרונים אירח זוהר את פעיל המחאה ברק כהן שפירק אחת לאחת את צעדי גדעון סער שיצא כזכור לדרך חדשה עם מפלגתו 'תקווה חדשה'.

ברק כהן פתח ואמר בציניות כי הוא עקבי כמו גדעון סער שמחליט משהו והולך איתו עד הסוף, כהן אמר זאת בהתייחסות לדבריו של סער בחודש פברואר שעבר. "בליל הפריימריז הודעתי שאני מתייצב מאחורי נתניהו כחלק מרשימת הליכוד לכנסת, ועושה ואעשה כמיטב יכולתי למען ניצחון הליכוד" אמר סער. כהן אומר כי כבר שלוש מערכות בחירות משכנע אותנו סער להצביע לנתניהו ואז הוא פתאום נזכר ש"ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר פוליטי מתמשך  החמור בתולדותיה במהלכו מתרחבים בהתמדה שסעים בעם, השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, ואמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר" ציטט כהן את סער, ותהה מתי בדיוק שם לב סער שיש שסע בעם ומתי בדיוק נחשף סער לשיח הרעיל, השבוע?

כהן הוסיף, מסתבר שיש דברים שגדעון סער שם לב אליהם רק כשהוא עבר צד, למשל הניסיון של נתניהו להתחמק ממשפט פלילי, במעמד השקת מפלגתו החדשה אמר סער "התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, כולל אלה הנוגעים למשפטו הפלילי". שנה מוקדם יותר אמר סער "אפשר לחלוק אפשר להצביע מה היו הליקויים, אפשר להגיד שהם טועים אפשר להוכיח את חפותך בבית המשפט", מנגד כאשר נתניהו רצה לשנות את חוק החסינות כדי להימלט מן הדין, תקף כהן, והוסיף, סער חשב שאין בכלל צורך בשינוי ואפשר לזכות בחסינות על בסיס החוק הקיים, ובחודש מאי טען בראיון לקרן מרציאנו "יש עילה מפורשת שהכנסתו בחקיקה משנת 2005, אשר אם נגיע למצב שאני מקווה שלא נגיע אליו, ראש הממשלה יוכל להשתמש בה, אז אין צורך בשינוי של שום חוק".

כך המשיך ברק לנתח את מהלכיו של סער, לפני היציאה לדרכו החדשה ואחרי, לסיכום אמר כהן "עולה חשד סביר, שההחלטה של סער לעזוב את הליכוד מונחת פחות על יסודות אידיאולוגיים ויותר על יסודות אינטרסנטיים".

גיא זהר ברק כהן מהצד השני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד