י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אפליית גברים"

העירייה נקנסה כי העסיקה "יותר מדי נשים"

מינוי יתר של נשים במשרות מובילות בפריז הוביל לקניסת העירייה על רקע "אפליית גברים" • על פי החוק משנת 2013, מין אחד אינו יכול להחזיק יותר מ-60% מהמינויים לתפקידים בכירים

העירייה נקנסה כי העסיקה "יותר מדי נשים"
פריז בלילה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינוי יתר של נשים במשרות מובילות בפריז הביא את הממשלה לקנוס את העיר. השלטון המקומי בפריז קנס את המועצה בסך 90,000 אירו בגין עבירה על חוק "שוויון מגדרי". בשנת 2018 הועסקו 11 נשים בתפקידים בכירים, לעומת חמישה גברים בבניין העירייה באותה שנה. המהלך הביא את משרד השירות הציבורי בצרפת לקנוס את רשויות העיר פריז בגין העסקת נשים רבות מדי בתפקידים בכירים בשנת 2018. "המינויים הפרו חוק שהועבר לשמירה על איזון בין המינים" נמסר מטעם הרשויות.

הקנס הגיע ל-90,000 אירו (109,408 דולר) בגין מינוי 11 נשים וחמישה גברים - המהווים קצת יותר מ -30% - לתפקידים בכירים בשנת 2018.

"אבסורדי, לא הוגן, חסר אחריות, הקנס הזה הוא ללא ספק אבסורדי, לא הוגן, חסר אחריות ומסוכן", כך אמרה ראש עיריית פריז אן הידאלגו במהלך ישיבת מועצת העיר שלשום. "כן, עלינו לקדם נשים בנחישות ובמרץ בכל מקום, כי צרפת עדיין בפיגור מאחור בנושא זה" הוסיפה.

על פי החוק משנת 2013, מין אחד אינו יכול להחזיק יותר מ-60% מהמינויים לתפקידים בכירים. החוק נועד לתת לנשים סיכוי טוב יותר למשרות בכירות בשירות המדינה. נכון לעכשיו, כ-47% מכלל עובדי המדינה בתפקידים בכירים בעיריית פריז הם נשים.

שרת השירות הציבורי של צרפת, אמלי דה מונטצ'לין, אישרה בחשבון הטוויטר שלה כי הקנס ניתן על שנת 2018. אך מאז בוטל הכלל "האבסורדי" הוסיפה.

שרת השירותים הציבוריים של צרפת, אמילי מונשאלה, ממפלגת השלטון של הנשיא עמנואל מקרון, אמרה כי גם היא חושבת שהקנס הוא "אבסורדי", והדגישה כי הכללים כבר תוקנו כדי למנוע מצבים דומים. "אני רוצה שהקנס שעיריית פריז תשלם יממן פעולות קונקרטיות לקידום נשים בשירות הציבורי", אמרה מונשאלה, והזמינה את ראש העיר אידלגו לפגישה עמה.

פריז אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד