ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הח"כיות של כחל"ב תמכו

אושר בקריאה טרומית הסדרת יישובים לא חוקיים

הצעת החוק 'מרקם חיים' עברה בקריאה טרומית, מדובר בהצעה המבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות יישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון. ההצעה כוללת בין השאר טיפול בנושאים הומניטריים כמו חשמל ומים | סמוטריץ' היוזם לנתניהו: "הכדור אצלך. אל תאשר לגנץ להביא שום דבר לממשלה בלי זה"

אושר בקריאה טרומית הסדרת יישובים לא חוקיים
מאחז לא חוקי צילום: Sraya Diamant/Flash90

שמחה בימין: היום (רביעי) עלתה להצבעה הצעת החוק 'מרקם חיים' ועברה בקריאה טרומית. מדובר בהצעה המבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות ישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון 'ההתיישבות הצעירה' וכוללת בין השאר טיפול בנושאים ההומניטריים כמו חשמל ומים.

הצעת החוק קודמה על ידי חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת למרות שביום חמישי האחרון התברר כי שר הביטחון בני גנץ לא מתכוון לאפשר להעלות בישיבת הממשלה השבועית את ההצעה ההומניטרית שגובשה על ידי השרים צחי הנגבי ממשרד ההתיישבות, ומיכאל ביטון השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון.

איש ההתיישבות בצלאל סמוטריץ' מיוזמי החוק אמר אמש, "אז ש"ס וישראל ביתנו כבר הודיעו שיתמכו מחר בהצעת חוק "מרקם חיים" שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ותנרמל את חיי המתיישבים. ורק הליכוד של נתניהו עוד מהסס". חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב לו "תירגע בצלאל יקירי, הליכוד תומך בהצעה מכל הלב", ואכן ההצעה עברה.

סמוטריץ' אמר היום מיד לאחר שההצעה עברה: "‏ניצחון ראשון עבור ההתיישבות הצעירה. אבל זו רק תחילת הדרך. את החוק הזה נצטרך להעביר ב- 3 קריאות כבר בשבוע הבא והחלטת ממשלה כבר מחר. אדוני ראש הממשלה ‎נתניהו הכדור אצלך. אל תאשר לגנץ להביא שום דבר לממשלה בלי זה. תודה גדולה לשותפי לראשות שדולת ארץ ישראל חיים כץ על הובלת המהלך."

בכחול לבן נרשמה דרמה פוליטית כשהילה שי וזאן, פנינה תמנו שאטה ועומר ינקלביץ' הצביעו בעד והסבירו כי מהלך זה היה מתואם מול היושב ראש גנץ שנעדר מההצבעה, כמו גם שותפו ראש הממשלה בנימין נתניהו. ינקלביץ' שכזכור התקוטטה לא אחת עם חברי מפלגתה ובראשם חבר הכנסת אסף זמיר שתקף אותה ואמר כי כחול לבן איננה מפלגת ימין, צייצה בטוויטר עם אישור ההצעה: "למען אחינו תושבי יהודה ושומרון לא אחשה. צעד חשוב בדרך לחיים נורמליים עבור המתיישבים". 

מפתיעה הייתה הצבעתו של איש הימין בוגי יעלון שהצביע נגד, והצטרף בכך לשמאל שכמובן זעם על החוק שקיבל גושפנקא בטרומית.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה עם האישור בקריאה טרומית: "בשארית כוחותיה ורגע לפני שהכנסת מתפזרת, חברי הממשלה הכושלת והמנותקת יחד עם חלק מכחול לבן שרכבו אל כסאותיהם על גב מצביעי השמאל, בחרו לשתף פעולה עם המשיחיים והקיצוניים ביותר. ההצבעה בעד החוק המופרע וההרסני שמכשיר גזל וגניבת אדמות בשטחים לא רק שנוגדת את פסיקת בג"ץ שכבר קבע שמדובר במהלך שאינו חוקתי, אלא גם פוגעת אנושות במדינת ישראל ובזכויותיהם של מיליוני בני אדם".

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן תקפה ואמרה ״חוק הכשרת המאחזים של סמוטריץ' שעבר עכשיו - פשע מלחמה בחסות הכנסת".

הסדרה התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד