ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
במקום להודות בטעות

לפיד נגד נתניהו: "החיסונים הם לא הישג פוליטי"

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד במליאת הכנסת, תוקף את מסע יחסי הציבור של ראש הממשלה בנוגע לחיסונים שנחתו במהירות בישראל: "החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים. נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף"

לפיד נגד נתניהו: "החיסונים הם לא הישג פוליטי"
יאיר לפיד צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד עלה היום (רביעי) לדוכן הנואמים במליאת הכנסת והשתלח בחריפות בראש הממשלה בנימין נתניהו על מסיבת הפייק ניוז לדבריו, אותה הוא עורך סביב נושא החיסונים.

כזכור, יאיר לפיד טען בתוקף כי לא יהיו חיסונים בחודש ינואר כפי שצפה ראש הממשלה, ואכן הוא צדק זה לא היה בינואר זה כבר הגיע בדצמבר, ובשבוע הבא יתחיל הרופאים לחסן את אזרחי ישראל, במקום להודות על טעותו, פצח לפיד במתקפה.

בפתח דבריו אמר לפיד, "החיסונים מתחילים להגיע לכל העולם. מוקדם מהצפוי. זה טוב שיש חיסונים. אני שמח שיש חיסונים. חשבתי שזה ייקח עוד חודשים. חברת פייזר הקדימה את לוח הזמנים. ה-FDA זירז הליכים. אני קורא לכולם להתחסן. אני מוכן להתחסן מחר בבוקר. יש לא מעט מדינות שיקבלו החודש את החיסונים. מחסנים כבר באנגליה. לפנינו".

עוד תקף לפיד את מסע יחסי הציבור לדבריו שעושה ראש הממשלה סביב החיסונים: "בוריס ג'ונסון לא טוען שהוא הביא את החיסונים. לא נסע לשדה התעופה של לונדון להתחבק עם מקרר. באמריקה יחלקו בשבועיים הקרובים 20 מיליון חיסונים. אף אחד לא חושב שזה בזכות הנשיא טראמפ. סינגפור מתחילה לקבל חיסונים. קנדה מתחילה לקבל חיסונים. ג'סטין טרודו לא חוגג בטלוויזיה. החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים. יש מדינות שנקבל חיסונים לפניהן, מסיבה אחת: שילמנו יותר. כל הטלפונים של נתניהו באמצע הלילה זו הצגה. זה בכסף. מי שמוכן לשלם יותר, יקבל חיסונים מהר יותר. אז שילמנו יותר. טוב עשינו. אין מדינה בעולם המערבי שלא קנתה מפייזר ומודרנה חיסונים. אין מדינה בעולם המערבי שלא תקבל מפייזר ומודרנה חיסונים".

"נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף", אמר לפיד, "אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים. במקום הקרב נגד המגיפה, הוא מנהל קרב על התודעה. להגיד את האמת לאזרחים זה ערך. האמת היא ערך".

יו"ר יש עתיד הוסיף ותקף, "הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור מפני שהיא כל הזמן משקרת. נתניהו אמר השבוע בישיבת הממשלה, "בישראל נתוני תחלואה מהנמוכים בעולם". באמת? בואו נדבר נתונים: את ישראל אי אפשר להשוות לאירופה, שיש לה גבולות פתוחים. את ישראל צריך להשוות למדינות אי. מדינות שאפשר לסגור דרך שדה התעופה. מדינות כמו ניו זילנד, סינגפור, קפריסין וטיוואן. בניו זילנד יש 25 מתים. בסינגפור 29 מתים. קפריסין, פה לידנו, 84 מתים. טיוואן 7 מתים. בישראל 3014 מתים. פי מאה מסינגפור. ככה נתניהו ניהל את זה. עד כדי כך רע".

גם את המצב הכלכלי זקף לפיד לחובת נתניהו: "בכלכלה הוא פישל אפילו יותר. בכל המדינות שהזכרתי נסגרו פחות עסקים, האבטלה יותר נמוכה, הגירעון יותר נמוך. מעמד הביניים הישראלי הופך להיות העניים החדשים. נקברים תחת הניהול הכושל של הממשלה הזו. כדי שנשכח כמה רע הוא ניהל את זה, נתניהו החליט ללכת לבחירות עם קמפיין שיקרי של "החיסונים זה בזכותי." הם לא בזכותך. הם בזכות מדענים ורופאים שחיים באמריקה ובגרמניה. במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז. הגיע הזמן להחליף אותו".

יועצו של ראש הממשלה טופז לוק הגיב לנאומו של לפיד וכתב, "זה הקו החדש של השקרן שרק מנסה להפריע בניהול משבר הקורונה בצורה פופוליסטית - בזמן שמדינות מתקדמות כמו גרמניה מתקשות, בישראל עוד רגע מתחילים להתחסן".

בתוך כך דווח היום כי ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם אליה יצא משלוח של חיסונים מבלגיה, כאשר מתוך 7 טיסות הפצה שיצאו עד כה, 2 מהן היו לישראל.

 

קורונה יאיר לפיד חיסונים אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד