י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בוידאו

נתניהו מהבידוד: "אסור להיכנס לאווירת סוף קורס"

ראש הממשלה נתניהו פנה אל אזרחי ישראל מהבידוד בו הוא נמצא וסיפר כי כבר במוצ"ש הקרוב יתחסן לקורונה. ראש הממשלה הפציר באזרחים להתחסן והדגיש את הצורך בהמשך שמירת ההנחיות

נתניהו מהבידוד: "אסור להיכנס לאווירת סוף קורס"
נתניהו בהצהרה מלשכתו צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו הנמצא בימים אלו בבידוד, פונה אלך אזרחי ישראל בוידאו מיוחד ומספר על כך שבמוצאי שבת הקרובה הוא יתחסן לקורונה "כדי לשמש דוגמה" וקורא לאזרחים ללכת ולהתחסן.

בדבריו התייחס נתניהו לסדרי העדיפויות בחלוקת החיסונים: "ועדת מקצועית קבעה גם את סדר מתן העדיפות לחיסונים, קודם כל הם קבעו: הסגל הרפואי ומד"א יקבלו ראשונים, לאחר מכן קשישים והמטפלים שלהם בדיור המוגן. אחר כך האוכלוסייה מעל גיל 60 ואחר כך בעלי מחלות רקע מסוכנות בזמן הקורונה. אחריהם - שאר האוכלוסייה".

"הם גם קבעו מי לא יחוסן", הסביר רה"מ, "לא ילדים, לא נשים בהריון, לא בעלי אלרגיות חריפות וכמובן לא אלה שכבר החלימו מהקורונה. זה בסך הכול משאיר כ-6 מיליון איש. יש לנו די והותר לכולם. אם כולם יתחסנו - יהיו לנו עודפים רבים. לכן, הוועדה המקצועית קבעה שאם יתברר באמת שיש לנו הרבה עודפים אז הם יאפשרו לכלל האוכלוסייה להתחסן יותר מהר ואני מצפה שזה יקרה מהר מאוד. הם יודיעו על התאריכים המדויקים".

נתניהו התייחס לעלייה בתחלואה והפציר באזרחים לשמור על ההנחיות: "אתם רואים את האסונות שקורים במדינות אחרות, אתם רואים את התמותה הטרגית של כמעט אלף איש בגרמניה ביום, למעלה משלושת אלפים איש שמתים ביום בארה"ב. אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס. הייתי בצבא ראיתי מה זה סוף קורס, תמיד יש מישהו שלא שומר על הכללים ואיזה קומנדקר מתהפך או עולים על מוקש וסתם מאבדים חיים, סתם טרגדיות. את זה אפשר למנוע".

"התחלואה עכשיו עולה כי אנשים באווירת סוף קורס" אמר ראש הממשלה. "אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום ואם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה", הוסיף.

לסיום אמר נתניהו: "אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד "מה אני עושה כדי לשמור על הכללים". הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן. שיהיה לכם חג שמח!"

בנימין נתניהו קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד