י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ממשלה בתוך ממשלה

כחול לבן ממשיכים לקדם את החוק המתריס • גפני: "פראי אדם"

לא עוצרים ולא מתחשבים. 'כחול לבן' ממשיכה להתנהל כסיעה עצמאית בתוך הממשלה ומקדמת את חוק השוויון שזוכה להתנגדות חריפה מצד החרדים ובניגוד להסכמים הקואליציוניים עליהם חתמו. גפני נשמע מתבטא: "הם פשוט פראי אדם. חוק השוויון זה מה שחשוב עכשיו?"

כחול לבן ממשיכים לקדם את החוק המתריס • גפני: "פראי אדם"
גפני במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

ב'כחול לבן' ממשיכים להפר את ההסכמים הקואליציוניים ברגל גסה, לא מתחשבים בהתנגדות החרדית לחוק יסוד השוויון וממשיכים בהליך החקיקה, מחר (חמישי) הם מתכננים דיון נוסף בוועדת הכנסת, במטרה להשלים את מלאכת החקיקה עוד קודם פיזור הכנסת.

מדובר בחוק תיקון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, הצעה שמעלה חשש רב בקרב נציגי הסיעות החרדיות שכן החוק יביא למהפכה בשלל פסיקות בנושאי דת ובראשם גיוס בני הישיבות, הכרה ברפורמים ונישואים אזרחיים.

בהקלטה שחשף היום, העיתונאי אבי רבינא ברדיו 'קול חי', נשמע חה"כ משה גפני מתייחס ליוזמה של' כחול לבן' ותוקף: "הם פשוט פראי אדם. חוק השוויון זה מה שחשוב עכשיו? מה שצריך עכשיו זה לפלג את העם לגמרי? הם לא מבינים מה החיים פה".

בסיעות החרדיות מנסים לבלום את החקיקה בהצבעה בקריאה ראשונה, כאשר בקריאה טרומית עבר החוק, בין הייתר בשל היעדרותו של גדעון סער וחברתו למפלגת הליכוד מיכל שיר, כשהחוק אושר בפער של שני הקולות הללו.

כעת מקווים בסיעות החרדיות, כי עם החלפתו של סער בח"כ חדש, אשר גם הינו דתי וחובש כיפה, לצד יציאת שאר חברי הכנסת מבידוד יושג הרוב הדרוש להפיל את החוק, בין היתר בהתנגדותם של חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר שכבר אינם מחויבים לכחול לבן, לאחר שחברו למפלגתו של גדעון סער ואף שילמו על כך בכיסאותיהם.

משה גפני מפלגת כחול לבן כבוד האדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד