י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מוקדם מהצפוי

לא רק פייזר: החיסון של מודרנה בדרך לישראל

בעוד במכון הביולוגי התקדמו השבוע והחלו בשלב השני של החיסון לנגיף הקורונה, מתברר שחברת מודרנה פועלת במהירות ומתייצבת שוב לצד פייזר, על פי ההערכות וההיערכות החיסונים של מודרנה יגיעו לישראל בעוד כשבועיים

לא רק פייזר: החיסון של מודרנה בדרך לישראל
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל מתחסנת לקורונה: על רקע הגעת מאות אלפי מנות חיסון נגד קורונה של חברת פייזר לישראל והודעת משרד הבריאות כי קופות החולים יתחילו לחסן כבר בשבוע הבא, והודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יהיה הראשון שיתחסן עם החיסון של חברת פייזר על מנת להוות דוגמא ולהראות לציבור שאין חשש בחיסונים ויעשה זאת כבר במוצאי השבת הקרובה בבית החולים שיבא בתל השומר, הערב מתברר כי פייזר לא היחידה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', התחרות בין פייזר למודרנה עולה שלב, ובעוד החיסונים של פייזר כבר מאוחסנים בארץ ומכינים אותם להפצה, קיבלו היום (רביעי) חברות ההפצה העובדות עם החברה המתחרה 'מודרנה', הוראה להיערך לקבל את החיסונים בארץ מוקדם מהצפוי, כאשר ביום שישי צפויים החיסונים לקבל את אישור ה-FDA מנהל המזון והתרופות האמריקני.

על פי הדיווח חברות ההפצה חשפו הערב כי "נאמר לנו להתכונן לקבלת חיסוני מודרנה בשבועיים הקרובים".

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע דווח כי גם החיסון הישראלי מתקדם, כאשר עם סיומו המוצלח של השלב הראשון בניסוי של החיסון המכון הביולוגי, ללא תופעות לוואי משמעותיות, ובהמלצת שתי ועדות מומחים, פנימית וחיצונית, אישר משרד הבריאות למכון הביולוגי המשיך לשלב השני של הניסוי. ובתוך כך השלים המכון הביולוגי את כל ההכנות הנדרשות והוא ערוך להתחיל מיידיתאת השלב השני בניסוי.

על פי הדיווחים השלב השני יימשך מספר חודשים. כאשר ההצלחה שלו תאפשר לצאת לניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים לשלב השלישי בישראל ו/או בחו"ל.

חיסון לקורונה חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד