כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מסכנים את הנוסעים

תופעה: חולי קורונה משיגים אישורים לטוס

חליתם בקורונה? No Problem. תופעה הולכת ומתרחבת בישראל של הנפקת אישורי תוצאות שליליות לנגיף הקורונה לטסים וכל זאת בעלות של כמה מאות שקלים. ב'חדשות 12' שוחחו עם מנפיק שכזה 

תופעה: חולי קורונה משיגים אישורים לטוס
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בעקבות התפשטות הקורונה קבעה הממשלה, כי עלייה על מטוס מחייבת באישור בדיקה קורונה שלילית. ומה יעשה חולה קורונה שרוצה לטוס ולא יכול להציג בדיקה שלילית? כמה מאות שקלים והוא מסודר.

ההנחיות המחייבות הצגת תוצאות שליליות לבדיקות הביאו להתרחבות הסחר הבלתי חוקי באישורים. בעזרת אישור מזוייף יוכלו חולי קורונה לעלות על טיסות ואף להיכנס לאיי התיירות הירוקים.

אחד המוכרים הסביר בשיחה עם חדשות 12 כיצד להשיג את האישור כשמספקים לו את פרטי הזיהוי, כמו השם ותאריך הלידה. הוא סיפר שלאחרונה הצליח לעזור ל-15 חולי קורונה לעלות לטיסות - וכל זאת כמובן ללא ידיעות הרשויות.

בשיחה עם חדשות 12 נשאל המוכר: "מהניסיון שלך זה לא פתאום שיעשו לי בעיות או משהו כזה...?", לכך השיב מוכר אישורי הקורונה המזויפים: "מה פתאום... הנה, אתמול מישהו טס לארה"ב עם אישור שהכנתי. אישור של בית חולים שאת מקבלת, זה אחד לאחד אותו אישור. אין מה לפחד. שמעי, כבר 15 לקוחות עשיתי להם, כולם מבסוטים ואף אחד לא... לא תפסו אף אחד. אין מה לפחד". 

כשנשאל המוכר אם האישור יעבוד גם עבור חולה קורונה, השיב: "כן, כן, זה עובד". בנוגע לאפשרות שיזהו חולה קורונה למרות שהוא מחזיק אישור כזה, נשמע אותו מוכר בטוח שזה לא יכול לקרות: "איך יכולים לראות?", שאל.

קורונה מעבדת זיוף זיוף מסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד