י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדד ליין מתקרב

לקראת פשרה? גנץ בדק עם חבריו; אשכנזי צפוי לפרוש

פחות משבוע לפיזור הכנסת ה-23, מדווח הערב כי בליכוד ובכחול לבן מנסים להגיע לפשרות בכדי למנוע אותן. בינתיים בני גנץ קיים בדיקה מי ילך איתו ומי יעזוב במידה וייכנע לנתניהו והבחירות יידחו. לצד זאת מדווח כי בכיר המפלגה גבי אשכנזי צפוי לעזוב את החיים הפוליטיים אם ישראל תצא לבחירות

לקראת פשרה? גנץ בדק עם חבריו; אשכנזי צפוי לפרוש
בני גנץ/גבי אשכנזי/בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

הדד ליין לפיזור הכנסת מתקרב לקראת הלילה הדרמטי והמכריע שבין יום שלישי לרביעי ובמערכת הפוליטית נעשים ניסיונות של הדקה ה-90 למצוא פתרון שימנע את הבחירות, בעיקר בשל הקמת מפלגתו של גדעון סער החדשה והירידה בסקרים של כחול לבן ואף של הליכוד.

הערב דווח כי בסיעת הליכוד בוחנים אפשרות לדחות את הבחירות, כאשר הם קיימו בדיקה משפטית שהבהירה כי כדי למנוע את הבחירות יהיה על הממשלה להראות נכונות להעביר את תקציב המדינה, בכדי להגן על עתירה שתוגש אולי לבג"ץ.

בכיר בליכוד צוטט ב'וואלה' כי "כולם מבינים שגם אם תהיה פשרה, צריכים עוד זמן להתארגנות, השאלה אם אפשר לדחות את המועד של העברת התקציב". כשמנגד בכחול לבן כי הנושא לא הובא אליהם כלל, ו"אנחנו לא עוסקים בסיפורים".

בינתיים, על פי הדיווח של יערה שפירא ב'כאן 11', יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, קיים היום סבב שיחות בין חברי הכנסת כדי לבחון מי ימשיך איתו בממשלה במקרה של פשרה, כשהשבוע דווח כי חלקים מ'כחול לבן' עשויים לפרוש מהסיעה ומהקואליציה במידה וייכנע לבנימין נתניהו.

עוד דווח כי קיים מתח קשה בין ראשי המפלגה, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, על רקע שליחתו של אשכנזי להטיל אולטימטום בפני הליכוד שלבסוף מפלגתו לא עמדה בו.

פרשן 'חדשות 12' עמית סגל דיווח הערב כי הערכה הגוברת היא שגבי אשכנזי יפרוש מהחיים הפוליטיים במקרה של בחירות, כאשר בסביבתו של אשכנזי הכחישו בתוקף את הפרטים ומתעקשים שאין לו שום מחשבות על פרישה מהחיים הפוליטיים.

גבי אשכנזי בני גנץ מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד