י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טראמפ יכבד?

בעקבות ההגבלות: ביידן והאריס יושבעו ללא קהל

מחוץ לגבעת הקפיטול יושבעו בעוד חודש, הנשיא הנבחר ביידן וסגניתו האריס, אולם, התומכים התבקשו שלא להגיע ולהתקהל כדי לצמצם את מספר הנוכחים עקב נגיף הקורונה

בעקבות ההגבלות: ביידן והאריס יושבעו ללא קהל
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

בבית הלבן נערכים לטקס השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן שתתקיים מחוץ לגבעת הקפיטול ב-20 בינואר. מטעמו של הנשיא בן ה-78 התבקשו התומכים שלא להגיע בגלל המגפה המתמשכת בנגיף הקורונה שהביאה למותם של מעל 300,000 אזרחים.

"ועדת ההשבעה הנשיאותית קוראת לציבור להימנע מכל נסיעה, ומומלץ להשתתף בהשבעה מהבית", נמסר מטעמו של ביידן.

 ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס התייחסו ברצינות רבה יותר להוראות הבטיחות של קורונה, יהיו היחידים על בימת ההשבעה. כזכור, לאורך מסע הבחירות שלהם הקפידו השניים על עטיית מסכה וקהל מצומצם ובמרחק זה מזה, לעומת הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שערך עצרות בחירות גדולות, לעתים קרובות עם קהל רב וללא מסכות. 

מאז המשיך טראמפ וערך עצרת גדולה במדינת ג'ורג'יה ותמך במועמדים הרפובליקנים לסנאט במדינה. הוא גם אירח מסיבות חג מולד וחנוכה, למרות הזינוק הנוכחי בקורונה. במהלך הקמפיין קיימו ביידן והאריס עצרות בסגנון מאד סגור עם שמירה על כל ההנחיות, וכולם היו עם מסכה בכדי להעביר את המסר שלהם לקהל, אך תוך ריחוק חברתי כנדרש.

ב-20 בינואר, ביידן והאריס יישבעו לכהונתם ב"טקס היסטורי הכולל הוראות בריאות ובטיחות קפדניים". המטרה, לדברי הוועדה, הייתה לערוך טקס ש"מכבד ומזכיר מסורות אמריקאיות קדושות תוך שמירה על ביטחון האמריקנים ומניעת התפשטות הקורונה".

יצוין כי לעת עתה עדיין לא ברור האם הנשיא היוצא טראמפ יכבד ויגיע לטקס השבעה כנהוג או שמא יחרים בהפגנתיות לאחר שלא כיבד את תוצאות הבחירות ואף ממשיך לנהל מערכה משפטית.

טקס השבעה ג'ו ביידן קמלה האריס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד