י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נס חנוכה

צפו: כל ספרי תורה ניצלו מהשריפה שכילתה את בית הכנסת

באי 'הפעלדערס שול' כבר היו סמוכים ובטוחים שספרי התורה לא שרדו את להבות הענק שחרכו את בית הכנסת לחלוטין. כאשר פרצו מתנדבי ארגון 'מתעסקים' את ארון הקודש הם נדהמו לגלות כי הספרים נותרו בשלמותם וכלל לא נפגעו בחסדי שמים • צפו

צפו: כל ספרי תורה ניצלו מהשריפה שכילתה את בית הכנסת
ספרי התורה שניצלו בשריפה צילום: מתעסקים

שריפה גדולה פרצה בסביבות השעה 08:00 אתמול (רביעי) בבית הכנסת 'בית אהרן' בבורו פארק המכונה 'פעלדרעס שול'. באורח פלא, כל ספרי התורה שהיו בארון הקודש חולצו בתום כיבוי השריפה ללא פגע, למעט רטיבות קלה שלא גרמה לנזק רציני ופסילתם.

"בחסדי שמים ספרי התורה ניצלו" סיפר מתנדב ארגון 'מתעסקים' שעסק בחילות הספרים, לאתר Yeshiva world news. כל ספרי תורה היו שלמים ונמצא בהם נזק קל מפאת הרטיבות, מים קלים בלבד. לקח זמן למתנדבים מארגון 'חברים' לפרוץ לכספת, אך באורח פלא, כל ספרי תורה היו במצב כמעט תקין.

ראשי 'מתעסקים' פונים לגבאי בתי הכנסת ומבקשים מהם להפיק לקח מהאירוע הנורא ולוודא שהם נוקטים באמצעי זהירות ראויים, ולוודא שספרי תורה שנמצאים בכספות חסינות אש ומים.

כזכור, אמש דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על אודות השריפה הגדולה שפרצה בבית הכנסת הממוקם בשדרה ה-18 שמקורה בחלון שליד ארון הקודש ותוך דקות הפך המקום למאכולת אש. כן דיווחנו  כי בבית שליד בית הכנסת, מתגוררת אמו של חבר הסנאט החרדי במדינת ניו יורק, שמחה פלדר.

נס חנוכה שריפת בית כנסת שמחה פלדר ספרי תורה ניצלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד