י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חי את החלום

החרדי שמבלה את חנוכה בבחריין: התלהבו מ'במבה תות'

חנוכה בבחריין. צעיר חרדי נסע לחגוג את חג האורים במדינת בחריין שלאחרונה הצטרפה למדינות שכוננו שלום היסטורי עם ישראל אחרי עשרות שנות איבה. בשיחה עם 'בחדרי' הוא משתף בהלך הרוח, בתגובות בהתלהבות הממתקים הישראלים שהביא עמו שלם וגם על הפחד שעדיין מורגש אצל חלק מהמקומיים מחשיפה למצלמה ישראלית

החרדי שמבלה את חנוכה בבחריין: התלהבו מ'במבה תות'
מאיר ברנשטיין אצל חבר בבחריין צילום: באדיבות המצלם

ברקע השלום עם המדינה המוסלמית, צעיר חרדי בשם מאיר ברנשטיין חוגג את ימי החנוכה בבחריין, שם הוא רוכש לעצמו ידידים חדשים, אותם הכיר רק דרך הרשתות החברתיות. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר כי הוא עדיין חי את חלום השלום.

"הדלקתי כאן את נרות החנוכה, ממש התרגשתי, פתאום לראות שאפשר לחיות יחד בלי שום דעות קדומות, הסתובבתי בבחריין והתגובות היו נהדרות, בוודאי יש כאן מתנגדים להסכם, הגיוני שיהיו, אבל הרוב הגדול תומך, קיבלו אותי כאן באהבה והזמנתי אותם לארץ, קניתי להם מלא חטיפים ישראלים, הם הכי התלהבו מבמבה תות, פשוט כאילו הם זכו בלוטו".

עוד מספר ברנשטיין: "אנשים כאן בירכו הרבה את ראש הממשלה נתניהו, הם אמרו לי שהם לא מפסיקים לצפות בשידורים של כאן 11". ואמרו, "אנחנו אוהבים לצפות בטלוויזיה הממלכתית של ישראל, יש שם חדשות מעניינות ובלי פרסומות". זה נראה שהם קלטו מהר מאד את שלל ערוצי הטלוויזיה בארץ".

צופים יחד מבחריין בשידורי כאן11 הישראלי.

תוך ימים קלט מאיר את הלך הרוח ברחוב הבחרייני וטוען כי רובם תומכים במלך ללא סייג ובהחלטתו לכונן נורמליזציה עם ישראל: "כל מקום שהלכתי אמרו לי שהמלך יודע מה שהוא עושה, אמרו לי שהמלך עושה מה שטוב לעם הבחרייני, והם סומכים עליו במאת האחוזים".

עם זאת, הוא מציין כי יש עדיין מקומיים שלא חשים בנוח לעמוד מול מצלמה ישראלית: "אנחנו מעדיפים לא להצטלם, אבל אנחנו מבטיחים שבסוף כולם בבחריין יצטלמו בלי שום חשש, פשוט הכל כאן עדיין טרי, וריחוק של עשרות שנים לא פותרים תוך כמה שבועות", סיכם.

מאיר ברנשטיין בחריין הסכם שלום הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד