ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מולטי-טאסקינג

חיים כפולים: בבוקר חייל; אחר הצהריים שר בממשלה

השר הראשון בעולם לבינה מלאכותית וטכנולוגיה משרת בשירות סדיר בצבא איחוד האמירויות, עקב גילו (30) הוא עדיין מחויב בשירות צבאי של שנה, ותפקידו כשר באיחוד האמירויות לא פוטר אותו מתפקידו

חיים כפולים: בבוקר חייל; אחר הצהריים שר בממשלה
שר הטכנולוגיה עומר סולטן צילום: מתוך הטוויטר שלו

השר עומר סולטן אל עולמה שר לבינה מלאכותית, של איחוד האמירויות הערביות, משרת בשירות סדיר בצבא איחוד האמירויות ומקיים אורח חיים כפול, חמישה ימים בשבוע בוא מגיע לבסיס האימונים שם הוא מקבל יחס בדיוק כמו כל חייל רגיל, אוכל בחדר אוכל של חיילים פשוטים, עם חמגשית אוכל בדיוק כמו שאר החיילים. השר מקיים משטר צבאי רגיל ביום, ואחרי הצהריים הוא מקיים פגישות מקצועיות ומדיניות עם שרי טכנולוגיה מהעולם.

בראיון ל-CNN הוא מספר על השרות הצבאי: "כשמגיעים לבסיס מחנים את האגו בחניה, אין כאן הבדלי מעמדות, ולא משנה כמה כסף יש לך בחשבון בנק, להיות חייל זה כמו להיוולד מחדש, פשוט אדם אחר, ולא משנה מי אבא שלך".

ב-2014 הוחל שירות חובה באיחוד האמירויות לגילאי 18 עד 30, והשר הצעיר גם משרת כמו כולם.

הוא אמר בראיון ל-CNN כי הוא גאה בכך: "אני גאה לשרת את המדינה שלי בשתי חזיתות, חוויה כזו משנה את החיים שלי ומעניקה לי ללא הרף את הכישורים והיכולות הדרושים כדי להיות עובד ציבור טוב יותר".

ב-20 באוקטובר 2017 מינתה איחוד האמירויות את השר הראשון בעולם לבינה מלאכותית, עומר סולטן אל אולמה, שהיה אז בן 27, הוא נחשב למוח שעומד מאחורי המהפכה התעשייתית ושאיפתו להפוך את איחוד האמירויות למדינה המותאמת ביותר בעולם לבינה מלאכותית והכי מתקדמת מבחינת טכנולוגיה. איחוד האמירויות הערביות הייתה המדינה הראשונה שהעסיקה שר לבינה מלאכותית.

אחד הדברים בהם איחוד האמירויות מתגאה, היא מערכת רכבות המטרו של דובאי, היא אוטומטית לחלוטין והרכבות נוסעות ללא נהג, בזכות מערכת אלקטרונית חדשנית.

תפקידו לפתח כלכלה לאומית המבוססת על ידע, חדשנות וטכנולוגיות עתידיות. לפני מינויו, הוא פעל בפיתוח אסטרטגיית הבינה המלאכותית של איחוד האמירויות הערביות, והפך אותה לאחת הטובות בעולם.

איחוד האמירויות שר בממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד