י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק בכנסיה

הצדק נעשה: בית משפט העליון בפולין פסק לטובת ניצולת השואה

צאצאיה של ניצולת שואה תבעו כנסיה בפולין בטענה לבעלות על הקרקע | לדבריהם השטח היה שייך לסבתם והוא נמכר באופן בלתי חוקי | אחרי 6 שנים של דיונים וערעורים פסק ביה"מ העליון לטובתם

הצדק נעשה: בית משפט העליון בפולין פסק לטובת ניצולת השואה
אילוסטרציה צילום: פיקסה ביי

משפחה יהודית זכתה בתביעה על בעלות קרקע שנמכרה באופן לא חוקי לכנסייה על ידי בנו של המציל הגוי, בית המשפט העליון של פולין פסק במשפט שנמשך 6 שנים, לטובת צאצאיה של ניצולת שואה שתבעה להחזיר לבעלותה קרקע מכנסייה באזור קרקוב על אדמות שנגנבו ממנה.

החלטת בית המשפט העליון ביום שני האחרון, מסיימת מאבק משפטי ממושך של משפחתה של בלנקה גולדמן, שנאבקה להחזיר את הבעלות על הקרקע שנמכרה באופן בלתי חוקי לכנסייה בעיירה טרנוב.

משפחת פואצ'קה, שלא הייתה יהודייה, הסתירה את בלנקה מכוחות הכיבוש הגרמניים במהלך השואה, כך דווח בעיתון "גזטה וויבורצ'ה" (wyborcza).

היא הייתה היחידה במשפחתה ששרדה. היא היגרה לאוסטרליה לאחר מלחמת העולם השנייה והותירה את הוברט פואצ'קה, מצילתה עם ייפוי הכוח על אדמות ששייכות למשפחתה. הוברט נפטר ובנו, יז'י, מכר את האדמה לכנסייה. נציגי הכנסייה הורו לו לטעון טענה שקרית שהאדמה ננטשה, כך על פי הדיווח.

בשנת 2010, נודע לבתו של גולדמן, כי האדמה נגנבה, והיא תבעה את הכנסייה כדי להחזיר את השליטה עליה. במהלך המשפט טענה הכנסיה כי המשפחה "משתמשת בציניות בשואה" כדי להגדיל את עושרה.

הכנסייה הפסידה במשפט בשנת 2014, אך ערערה לבית המשפט העליון, שם כאמור הפסידה שוב.

משפחתו של גולדמן דורשת פיצויים בסך של כ-700,000 $, אם כי הסכום המדויק שישולם טרם נקבע על ידי בית משפט בקרקוב.

פולין ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד