י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניסיון אחרון או ספין

שר האוצר קורא לאשר את התקציב ומגלגל את האחריות לעבר גנץ

היציאה לבחירות כבר נראית באופק ושעון החול הפוליטי הולך ואוזל | סאגת התקציב עולה שוב לשולחן הדיונים והבוקר שר האוצר כץ פונה בדרישה ליו"ר כחול לבן בני גנץ לתמוך בהצעה שהגיש ולאשר את התקציב לשנת 2020 | הסיכוי להעביר את ההצעה בימים הקרובים קלוש ביותר 

שר האוצר קורא לאשר את התקציב ומגלגל את האחריות לעבר גנץ
נתניהו וכץ מסתודדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימי כנסת בלבד נותרו כדי למנוע את הבחירות, והבוקר (חמישי) קורא שר האוצר ישראל כץ למנוע את ההליכה לבחירות על ידי אישור התקציב לשנת 2020 עד למועד שנקבע בחוק - יום שלישי בחצות הלילה.

שר האוצר ישראל כ"ץ, פנה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2020, שהונח על ידו ב- 7.12.20 במזכירות הממשלה ולהעביר אותו לאישור הכנסת עד 23.12.20 כפי שנקבע בחוק, "ובכך למנוע בחירות מיותרות", נמסר.

בלשכת כץ מסרו כי במקביל הוא שיגר ליו"ר כחול לבן, השר בני גנץ דרישה "לתמוך בהצעה ולהמשיך בהידברות על לוחות הזמנים לקידום תקציב לשנת 2021, יחד עם חוקי ההסדרים והרפורמות החשובות למשק שמוכנים להגשה, תוך הקפאת תמיכתו של גנץ בקידום החוק להקדמת הבחירות".

"הימנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל, אשר נמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל - תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת", אמר כץ לגנץ.

לא ברור האם טכנית ניתן יהיה להעביר תקציב מדינה בשלוש קריאות במועד שנקבע, והאם יש רוב לדחות במעט את מועד התקציב ובכך למנוע את הבחירות, ובכלל לא ברור האם היוזמה של כץ היא אמתית או שמא ספין בחירות בקרב על מי אשם בהידרדרות לבחירות. 

ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד