ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מקום מרהיב ויפיפה

מסע מרתק: הגיע ליאור של פרעה וראה את הדגים הכי מעניינים

בין שלל מסעותיו של יצחק כרמלי, הוא הגיע לנהר הנילוס הלא הוא היאור הממוקם באתיופיה ליד העיר גש עבי • כרמלי מספר על מקום מרהיב ביופיו ומים שמתפרצים בעוצמה מהאדמה ויוצרים מפלים אדירים הנופלים מגובה של כמה מטרים • צפו

מסע מרתק: הגיע ליאור של פרעה וראה את הדגים הכי מעניינים
יצחק כרמלי ליד נהר הנילוס - היאור צילום: יצחק כרמלי

פרשת מקץ -"והנה עומד על היאור"

המסע אל מקורות הנילוס, היאור הוא הנילוס, הנהר הארוך ביותר בעולם, משך את יצחק כרמלי מאז ומתמיד. האגדות המסתורין והמחלוקות סביב גילוי מקורות הנילוס, הובילו אותו אל אחד ממקורותיו, שהתגלו לפני פחות מ-200 שנה. אחרי שאלפי שנים סברו כי מקור הנילוס הוא באתיופיה ליד העיר גש עבי.

רק בשנת 1857, תקופת המשלחות הבריטיות והגילויים, נודע כי לנילוס יש מקור נוסף הנמצא באוגנדה הרחוקה.

החשיפה הבריטית נתקלה בהתנגדות רבה, שכן הגיאוגרפים וספריהם הפכו ללא רלוונטיים, המקור האוגנדי נמצא ליד העיר ג'ינגה, מרחק של פחות משעה מקמפלה הבירה. ביקור במקום הוא חויה של ממש! המראות מרהיבים, המקור לא בדיוק מוגדר. המים שמתפרצים בעוצמה מהאדמה יוצרים מפלים אדירים הנופלים מגובה של כמה מטרים.

יצחק כרמלי מספר ל'בחדרי חרדים': מה שמשך את תשומת ליבי, מלבד ההיפופוטמים ששחו באגם ויקטוריה הסמוך, הם דגי השיבוטה הניצודים ע"י המקומיים. דג השיבוטה כידוע הוא דג כשר שטעמו כטעם החזיר, כמובא בתלמוד מסכת חולין. לחובבי אטרקציות המקום משמש נקודת יציאה למסלול רפטינג באורך 30 ק"מ.

שבת שלום

יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל.

נהר אתיופיה יצחק כרמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד