י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו

הבחריינים משפצים את בית הכנסת לקראת הגעת היהודים

‏שיפוצים נערכים בתקופה האחרונה בבית הכנסת העתיק בבירת בחריין לקראת הגעת יהודים רבים לממלכה המפרצית | מלון אחד כבר הודיע על היערכותו לספק אוכל כשר וכבר בזמן הקרוב ייצאו טיסות ישירות מישראל לממלכה | צפו

הבחריינים משפצים את בית הכנסת לקראת הגעת היהודים
בית הכנסת בבחריין צילום: מאיר רובינשטיין

לרגל הגעת יהודים רבים לממלכת בחריין כבר בשבועות הקרובים, הממלכה משפצת את בית הכנסת העתיק בבחריין הממוקם בשוק המרכזי.

קירות בית הכנסת העתיק בבחריין, לא ראו זה שנים ארוכות תפילות רבות משתתפים, כמו שנערכו שם בחודש סיוון תשע"ט. בית הכנסת הנמצא במנאמה, בירת בחריין, ומשמש את חברי הקהילה היהודית השוהים שם בעיקר בחגים ובמועדים, שימש את אורחי כינוס מדיני שהתקיים אז בממלכה - אליו הגיעו בין היתר כמה פקידי ממשל, אנשי עסקים ורבנים יהודים. בין המשתתפים היה גם ג'ייסון גרינבלט, מי שכיהן כיועץ למשא-ומתן עם הפלשתינים וכשליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון.

השיפוצים בבית הכנסת העתיק//צילום: מאיר ברנשטיין

כיום ישנה קהילה יהודית מוכרת גם בבחריין, המונה 37 יהודים בסך הכל. ולרשותם עומד בית כנסת שלא מתפקד באופן שוטף.

הרב מארק שנייר אמר בעבר ל"בחדרי חרדים" כי "מלך בחריין והחצר המלכותית ביקשו ממני לסייע להם, ואחד מתפקידיי כרגע זה לעזור לבנות חיים יהודיים בבחריין", אמר הרב שנייר. ואכן החלום הופך למציאות, ובית הכנסת העתיק עובר בימים אלה שיפוץ.

צעיר חרדי בשם מאיר ברנשטיין מבקר בימים אלה בבחריין, ותיעד במיוחד ל"בחדרי חרדים" את השיפוץ של בית הכנסת.

מאיר ברנשטיין בבית הכנסת

התקווה היא כי לאחר השיפוץ המקום יהפוך להיות פעיל ויוכל לאכלס בתוכו את היהודים שיגיעו לביקור בממלכה.

כזכור לפני מספר שבועות חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר העניק ספר תורה למלך בחריין כאות הוקרה על חלקו בתוכנית עסקת המאה של טראמפ במנאמה בעת שיחות השלום ביוני 2019.

בבחריין כאמור ישנה קהילה יהודית זעירה, המורכבת מכמה עשרות חברים, שרובם הגיעו לפני דורות מעיראק, וספר התורה ישרת את הקהילה היהודית. הממשל בבחריין מקיים יחסי ידידות עם הקהילה ואנשי משפחת המלוכה בחריין מבקרים בחגים אצל היהודים.

השלום עם בחריין מתקדם בצורה מהירה במהלך החודשים האחרונים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הקרן להבנה אתנית (FFEU) השיקה את יוזמת התיירות היהודית בצפון אמריקה שתקל על מסלולים לקבוצות גדולות ולמטיילים בודדים.

את היוזמה החדשה מוביל נשיא ארגון ה-FFEU, הרב מארק שנייר, בעקבות הזמנתו של המלך חמאד אל כליפה מבחריין להביא עוד תיירים יהודים לממלכה.

בעקבות הסכמי אברהם הממלכה עברה מסלול של צמיחה מהירה במשיכת תיירות יהודית, במיוחד לאחר שאחד ממלונותיה המובילים - ריץ' קרלטון - הודיע ​​כי יציע אוכל כשר, ומן הסתם גם מלונות אחרים ילכו בעקבותיהם. רק לפני שבועיים הודיעה חברת התעופה של הממלכה, 'גולף אייר', כי תשיק טיסות ישירות לישראל בינואר 2021, מה שהופך אותה ליעדי נסיעות מבוקשים מאוד גם עבור ישראלים.

בחריין מארק שנייר ג'ייסון גרינבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד