י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ויתר על הפנסיה לטובת בית הכנסת

בד"ה: הרב של המושב התימני הלך לעולמו

הלך לעולמו רבו של המושב התימני עמקה שבצפון הגאון הרב בנימין שפירא זצ"ל והוא בן 88. במסע ההלוויה תחת גשם שוטף ליוו אותו מאות בני אדם

בד"ה: הרב של המושב התימני הלך לעולמו
הגאון הרב בנימין שפירא זצ"ל צילום: מכון המאורות

ברוך דיין האמת: אתמול (רביעי) נפטר לבית עולמו – רבה האהוב של מושב עמקה בצפון, הרב הצדיק רבי בנימין שפירא זצ”ל והוא בן 88 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בתימן בג' טבת תרצ"ג. במסע הלוויה שיצא דרך בית הכנסת המרכזי במושב, לבית העלמין בעמקה השתתפו בני המקום תלמידיו ומקורביו מספרים כי על אף מזג האוויר והגשם שניתך ארצה בחוזקה, הגיעו ללוות את הרב המנוח זצ"ל מאות רבות לחלוק לו כבוד בדרכו האחרונה.

בין מאות המלווים הגיע אדם שלא מוכר בקרבת המושב. תוך כדי ההספדים ביקש את רשות הדיבור למספר מילים.

וכך פתח את דברי ההספד "הרב בנימין קירות בית הכנסת יעידו על גדולתך. והמעשה שהיה כך היה: לפני 25 שנה כאשר פרש הרב לגמלאות, פנה אליך ראש המועצה הדתית לתת לרב את כספי הפנסיה, ולהעבירם לחשבונו האישי. אך הרב השיב לו: כל הכספים שיש עבורי בפנסיה, תעביר אותם לחשבון של בית הכנסת לצורך בניית בית הכנסת".

"קרא לי ראש המועצה הדתית, וביקש ממני להסביר לכבוד הרב כי חשוב שהכספים יעברו לחשבונך שתוכל להשתמש בהם לצרכים אישיים. אך הרב השיב לי אותה התשובה: כל כספי הפרישה יעברו לחשבון לצורך בניית בית הכנסת". סיפר אותו יהודי  

"ניסיתי שוב להסביר לך שאולי רק חצי או רבע מהסכום… אך שוב הרב עמד על דרישתו החד משמעית. וכך היה, כספי הפנסיה הועברו לחשבון בית הכנסת במלואם".

"והנה", הכריז אותו מספיד בהתרגשות: כעת אנחנו עומדים ליד קירות הפנסיה של המנוח הרב הצדיק זצ"ל, הם אלה שיעידו על הרב בעולם הבא מה היה חשוב לו באמת בעולם הזה".

המנוח הוא אחיו של יבלחט"א הגאון רבי חנניה שפירא רב אזורי ברחובות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

 

הרב בנימין שפירא הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד