י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במטרה להימנע מביקורת

הקצין הבכיר חשף את שיחת הטלפון מגנץ: "אני לא עובר על החוק"

בניסיון להימנע מביקורת, יו"ר כחול לבן בני גנץ ניסה להתערב בעבודת המשטרה והתקשר למפקד המחוז בבירה לאפשר הפגנות מחוץ לביתו | את הדברים חשף היום ניצב עמי אשד בדיון בוועדת הפנים: "אמרתי לו שזה לא בסמכותו. אני לא עובר על החוק" | על אלימות המשטרה: "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן."

הקצין הבכיר חשף את שיחת הטלפון מגנץ: "אני לא עובר על החוק"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ניסה להתערב בעבודת המשטרה, ואף דרש שלא ייעצרו מפגינים שמגיעים למחות סמוך לביתו בראש העין ככל הנראה במטרה להימנע מביקורת כלפיו - כך עולה מדיון שהתקיים היום (חמישי) בוועדת הפנים של הכנסת.

במהלך הדיון שעסק בהתנהלות המשטרה מול מפגינים, נשאל מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב עמי אשד האם גנץ בעצמו פנה אליו נוגע להפגנות. "גנץ התקשר אלי אישית", השיב אשד, "הוא ביקש לאפשר הפגנות ליד ביתו".

"אמרתי לו שזה לא בסמכותו", הוסיף הקצין הבכיר, "אני לא עובר על החוק. בית המשפט העליון קבע שלא להפגין ליד ביתו הפרטי של איש ציבור. מה הוא מצפה? שאני אעשה אכיפה בררנית?".

ניצב עמי אשד התייחס גם לאלימות המשטרתית במהלך ההפגנות: "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן. האם יש שוטרים שהחילו אג'נדה שלהם? התשובה היא כן. ובכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו אנחנו מטפלים בה בחומרה".

כזכור, אין מדובר בפעם הראשונה ששר הביטחון מנסה לדרוש מהמשטרה לאפשר ההפגנות במוך לביתו. לפני כחודש וחצי פנה גנץ במכתב למשטרה, באמצעות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובו הוא קרא לאפשר למפגינים לקיים מחאות מחוץ לביתו ולהפעיל שיקול דעת בכל הנוגע למעצר המפגינים נגדו.

גנץ שיגר את המכתב לאחר שכמה פעילים שהפגינו מחוץ לביתו נעצרו על ידי המשטרה. הפנייה הגיעה ברקע הביקורת שנשמעה על מעצר המפגינים מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שהגיעה לשיאה עם מעצרה של שכנתו שקראה לעברו "פרשת משפטים בושה".

"זכות המחאה חשובה מאין כמותה; דאג לשמור עליה מכל משמר", כתב גנץ בפנייה ששיגר לשר אמיר אוחנה.

 

הפגנה בני גנץ משטרת ישראל אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד