י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלימות המשטרה נגד חרדים

ח"כ אייכלר במתקפה קשה: "איך אפשר להאמין לממסד מושחת כזה?"

לאור התלונות הרבות על אלימות בוטה של משטרת ישראל, התקיים היום דיון מיוחד בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. ח"כ אייכלר שהשתתף בדיון, לא חסך בדברי ביקורת על משטרת ישראל ו"התעללותה" לדבריו בציבור החרדי | "חסד עשה עמנו הקב"ה שהביא את ההפגנות בבלפור"

ח"כ אייכלר במתקפה קשה: "איך אפשר להאמין לממסד מושחת כזה?"
ח"כ ישראל אייכלר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבתקופת הקורונה רבו העדויות והתיעודים שהצביעו על אכיפה סלקטיבית של משטרת ישראל נגד הציבור החרדי, בעוד שבהפגנות השמאל המשטרה היססה מלפגוע "ברגשותיהם" של המפגינים, חבר הכנסת אייכלר שביקר לכל אורך התקופה את התנהלות המשטרה מול הציבור החרדי, הגיע היום לוועדת הכנסת לדיון מיוחד שהתקיים בנושא.

ח"כ אייכלר תקף בדבריו בוועדה את אכיפת הקורונה של המשטרה. לדברי אייכלר במקום להפנות את משאביה למיגור האלימות במגזר הערבי ובקרב ארגוני הפשע, המשטרה מעדיפה להתעסק באזרחים תמימים. "נעשה עוול גדול מאוד לאזרחים", אמר אייכלר. "בושה למשטרה שערבו אותה באכיפת הקורונה. משטרה צריכה לטפל בעבריינים ובאלימות במגזר הערבי והיהודי ובבטיחות בדרכים, לא באכיפת קורונה. זה גרם להתעללות באזרחים שלא מצאו חן בעיני השוטר והחרדים בראשם. אכיפה בררנית צורמת לעין כל".

לדברי ח"כ אייכלר, "המשטרה צריכה להימנע מלקחת צד פוליטי גם בהפגנות. מפריע לי שהמפקד בדיון מזכיר עשרות פעמים את בג"ץ כאילו הוא המפקד העליון של המשטרה. לצערי, אני רוצה להזכיר שבדמוקרטיה המפקד הוא הפרלמנט המחוקק והממשלה המבצעת, לא בג"ץ. כאשר המשטרה מקבלת פקודות מבג"צ זאת דיקטטורה משפטית".

אייכלר המשיך בדברי הביקורת נגד המשטרה, ובאופן מפתיע מצא את הצד "החיובי" בהפגנות המשאל: "חסד עשה עמנו הקדוש ברוך הוא שהביא את ההפגנות בבלפור. עד אז במשך שבעים שנה ידענו, כילדי מאה שערים וירושלים, שאין דבר כזה זכות הפגנה. יש הפגנה יש מכות ומעצרים. לכן אני תמיד אומר שטקטית אני נגד הפגנות כי לחרדים אין זכות הפגנה. פתאום יש מפגינים עם דגלים שחורים ויש להם זכויות. מי יתנני אזרח מתוקשר המקבל גיבוי תקשורתי במדינת הדיקטטורה של בג"ץ".

ח"כ הרב אייכלר הזכיר כי "עוד לפני הקורונה היה מקרה חמור של הילד יענקי רוזנברג שאסף קרשים למדורת ל"ג בעומר וקיבל מכות רצח משוטרים. המקרה החמור הגיע למח"ש שסגרו את התיק מחוסר עניין. איך אפשר להאמין לממסד מושחת כזה?"

לסיכום אמר הח"כ של יהדות התורה כי "בזכות העניין התקשורתי שסביב ההפגנות של האליטות משמאל, אולי יתעניינו סוף סוף באלימות השוטרים בהפגנות החרדים, האתיופים ומיעוטים אחרים שאין להם סיקור תקשורתי אוהד, אלא תקשורת עוינת" סיים ח"כ הרב אייכלר.

ועדת הפנים אלימות שוטרים ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד