ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מהדורת חנוכה מיוחדת

לייבל'ה והחיסונים: כל הנייעס שלא שמעתם השבוע

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאים בדובאי, סערת הכינורות, סערת החיסונים וגם: איש החקלאות שסיים את דרכו בשותפות בכלי תקשורת חרדי, מי רכש את חלקו? וגם, כל הפרטים על הריאיון של הסופר הליטאי עם הרבי הצעיר שמנגן בכינור

לייבל'ה והחיסונים: כל הנייעס שלא שמעתם השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע בסימן ימי החנוכה. בכל לילה הוא יצא להדלקות בחצרות החסידים וחזר עם המון חצאי שקלים שקיבל מידיהם הקדושות של האדמו"רים.

הינדל'ה שאלה את לייבל'ה מה תעשה עם החצאים, ולייבל'ה השיב כי המטבעות הם שמירה גדולה ואולי בעת הצורך אם פעם יחסר לו עודף הוא ישבור, אבל בוודאי שמדובר בשמירה גדולה לכל העניינים.

אגב, אחד החברים של לייבל'ה שכבר זקן לימים, סיפר כי בילדותו היה מקבל את החצי שקל ואז עוד יכל לקנות בו ארטיק, היום הוא סיפר, אי אפשר לקנות כלום.  

על הדרך ראה לייבל'ה התעניינות שיא בחיסונים ובכל מה שכרוך בדבר. במוחו של לייבל'ה עלה חשש כי החיסון של פייזר זה דווקא של ה'שונאים' ושל מודרנה זה של ה'מחבלים'. לייבל'ה שהתחסן כבר בגל הראשון של הקורונה, לא חושש מהחיסון, אך הוא מחכה לראות את התוצאות, אז ירוץ להתחסן בכדי לקבל דרכון ירוק.

רגעים לפני שהחיסונים אושרו על ידי גדולי ישראל, ראה לייבל'ה את האסטרטג גשייד מגיע יחד עם פירר לביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. בשלב הראשוני של צילום התמונה לייבל'ה רצה לפרסם מיד, אך קיבל בקשות שעד שהחיסון לא יאושר - אין לפרסם את התמונה.

אפרופו החיסונים, בסדרת הראיונות בתקשורת בנושא עלו לשידור האסטרטג גשייד עוזרו של הרב פירר והיועץ החרדי של משרד הביטחון אליהו ארנד החבר באגודת 'למענכם'. השניים, כך נראה מבין הדברים, תקפו גורם חרדי שטען אחרי כינוס בכירי משרד הבריאות בבית הדין בבני ברק כי יש פקפוק במגזר החרדי בנושא ההתחסנות. את לייבל'ה זה מאוד מעניין מי הוא אותו גורם בלתי אחראי כלשונם של השניים.

לצד ההדלקות שבהן השתתף לייבל'ה, העיסוק בחנוכה היה מנהג העברת הקשת על מיתרי הכינור בחצרות החסידיות המשתייכות בעיקר לבית נדבורנה-קרעטשינף. הנושא עורר השנה סערה רבה בתקשורת הכללית, ומי שיצאו להגן על המנהג בחרב ובחנית היו צמד המגישים של תוכנית הרדיו הפופולרית ב'כאן מורשת' – מנדיביתאן. בעוד ביתאן שכנע את קיווע וייס וצופיו, גרוזמן התחדש בפינה בתוכנית החדשה של קלמן ליבסקינד, והרביץ בצופים קצת חסידות. לעומתם, משה ויסברג שחשף את נושא הכינורות ברשת, הלך להסביר לישי שנרב בגלי צה"ל.  

עם זאת, עדיין נותרו מפקפקים, ולדגל נקרא בעל מחבר נתב"ג בן גוריון, שאומנם הוא ליטאי בן ליטאי והחוש המוזיקלי שלו מצטמצם לטעמי קריאת התורה, אבל בתחום ההסברה אין דומה לו. יצחק פלדמן, בלשון חבריו איצ'ו, הדרים עד לקריית גת לראיון נדיר במעונו של האדמו"ר ממיאלען, צעיר הבנים של האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת בעל ה'נועם ישראל' זצ"ל, שתיעודו פורט על הכינור חרך את הרשת. 

בשיחה שעשתה רעש יותר מהניגון, פירט האדמו"ר את השתלשלות תולדות המנהג מכ"ק הרה"צ רבי מאיר'ל מקרעטשניף ועד ימינו וחשף סודות מחדרי האדמו"רים הפורטים: "לא הולכים ללמוד את זה. גם לא מתאמנים על זה. אף אחד מאבותיי הקדושים לא לקח שיעורי נגינה, או הקדיש זמן מיוחד לאימוני נגינה בכינור. אבי זכרונו לברכה לא למד, ולא התאמן. הוא פשוט עשה מה שראה אצל אביו, שגם הוא ראה אצל אביו, וכן הלאה בקודש. כך גם אני נוהג". בצניעות ובענווה הוסיף הרבי: "אבי ניגן ממש יפה, זה לא מה שאתם רואים פה".

מהריאיון שעורר סערה המשיך איצ'ו למכירה אישית של ספרו החדש, שעורר סערה בעולם הישיבות ואנשי קשרי הקהילה, לאחר שבקופת החולים מכבי חילקו למתאמי קשרי הקהילה את הספר, כדי שגם בזמנים קשים כמו ערב הגל השלישי של הקורונה הם יוכלו לשמור על קצת הומור.

לייבל'ה הגיע גם לרחבת הכותל בחנוכה שם ראה את ראש המל"ל והסגרים מאיר בן שבת נושא תפילה חרישית כמו שרק חובש כיפה סרוגה יכול.

לייבל'ה שמע השבוע גם על מיני מפץ בתקשורת החרדית, אתר חרדי חדש שהקים לאחרונה בחור רווק ואף הכניס משקיע, אדם שמתעסק בחקלאות על פי ההלכה. אלא שברבות הזמן וצוק העיתים נפרדו דרכם ומי שקנה את החלק של השותף החקלאי באישור רבנים פלוס שליטה על התוכן הינו איש עסקים ממודיעין עילית הנשמע לגדולי ישראל. אוזן לחשה ללייבל'ה כי מדובר בלא פחות ממיני מפץ ותזוזות בין בתים לבתים בחצרות גדולי ישראל הליטאים. יהיה מעניין לעקוב.

השבוע שמע לייבל'ה על מינוי חדש ובשורה טובה, עו"ד רוני פאלוך, המוכר לרבים כעו"ד מומחה בתחום התעבורה, מונה כדירקטור בהנהלת החברה למתנ"סים. מדובר בגוף ממשלתי הפועל תחת משרד החינוך וההשכלה הגבוהה, החברה מופקדת על כלל המתנ"סים הפועלים בכל רחבי הארץ, כולל גם בישובים החרדיים.

את סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל שמקפיד מידי יום ביומו לפתוח את היום בלימוד בישיבת 'מיר' בה לומד כבר שנים רבות, תועד ע"י הצלם פנחס עמנואל בשטייגען במסכת 'בבא מציעא' במהלך ביקורו בישיבת 'דרכי חיים' שע"י מוסדות 'מגן אברהם'.

את חבר מועצת עיריית אשדוד שמוליק שוק איש אמונו של ח"כ יעקב טסלר עוד מהימים שטסלר היה חבר מועצה זוטר, ראה לייבל'ה ביום שישי באשדוד כשהוא דואג לפקחים שיזרימו אוטובוסים למען המשפחות שרוצות להגיע לבני ברק וירושלים ביום שישי הקצר.

ב"קבינט החיסונים החרדי" שהתכנס בבני ברק ראה לייבל'ה כי היועץ הרפואי יו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך נשאר עד הסוף ויצא יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי.

את אנשי התקשורת מ'קול ברמה' דוד חכם איש החיסונים, וישראל כהן שמצייץ על כך שחכם התחסן, ראה לייבל'ה במשכנות האומה. החגיגה: מסיבת חנוכה אצל העיתונאי יקי אדמקר שאירחם בחום בביתו החמים.

ומי שהוריד 10 קילוגרמים ממשקלו, הוא הצלם שלומי כהן שחזר מאיי סיישל שבמזרח אפריקה. כהן שפגש בכנסת את העיתונאי משה גלסנר, ניסה לפתות אותו לקנות את הדיאטה שהוא מציע, אך גלסנר העדיף להישאר עם המשקפיים למעלה.

בצד השני בכנסת ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ מספר לחזקי ברוך מערוץ 7 מדוע הוא הולך מיד להתחסן במהירות האפשרית שיש.

על כוס קפה במרפסת המזנון ראה לייבל'ה את ח"כ יוסי טייב יושב דווקא עם המערבב נתי מור יוסף של אוריאל בוסו.

ומי שהגיע באורח נדיר לכנסת היה המפכ"ל החרדי ישראל ורטהיימר. לייבל'ה תיעד אותו מתרווח על הכורסה וסוגר עוד כמה דברים דרך הטלפון.

את העורך הראשי של אתר 'פלורליסט' יאיר לוי (בלי מסכה כפי ההנחיות) ראה לייבל'ה צועד ברחובות גאולה יחד עם איש ישראל השנייה אבישי בן חיים. לוי בריאיון ל חדשות 13 הסביר לצופים מדוע הוא לא יתחסן ובצדק.

ובסדרת ההדלקות שלייבל'ה השתתף בהן, הוא ראה על הפרנצ'ע בפינסק קרלין את מנדי קוריץ היקר מטורי הדעה המיוחדים שהוא מפרסם באתר. קוריץ כחסיד וותיק ובעל מצלמות התנדנד כראשון החסידים.

ובמסיבת חנוכה בישיבת 'אורייתא' ראה לייבל'ה את הרבי מפינסק קרלין מברך בחמימות את איש החסד הנודע ר' דוקי גרינוולד מחשובי חסידי ברסלב. הרבי במאור פניו התעניין רבות בשלומו של דוקי.

את היועץ הרפואי ר' שימען ברוין ראה לייבל'ה במוצאי שבת חנוכה מגיע להר הזיתים ומתרגש מתמיד לאחר שיצק את השמן בציון של מורו ורבו האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל לרגל יום היארצייט. הדור הצעיר בפרט לא זוכר ששימען היה המשב"ק הצמוד של הרבי הקדוש.

מי שחזר מדובאי הוא הצלם החרדי שוקי לרר שהגיע היישר לרחוב בר אין לקלנועית הממונעת בדרכו לעוד צילום אירוע.

ואילו בנו הצלם נפתלי לרר החליט להתקדם בפגעי הטכנולוגיה ופתח חשבון טוויטר אותו מנהל לו אחד מנעריו שתמיד מצטרף איתו לנסיעות ברחבי הארץ. לרר אף הצטלם לסרטון כמו ראש הממשלה והודיע כי הוא פתח חשבון ברשת של הצייצנים. 

אבל מי שהדליק נר חנוכה בדובאי הוא העורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק, שלקח את משפחתו המורחבת לחופשה מפנקת. משפחת קוק התאכסנה במלון מול הבורג' פראק, ששינה את שמו מ'חליפה' ל'פראק' על שמו של הגרש"ב סורוצקין.

ואפרופו דובאי, לייבל'ה קיבל עשרות פניות בשבוע האחרון בשאלה לאן נעלם האיש והנייעס אהרון נוראני מחדשות הסקופים, זה ששונא את האינסטגרם. לייבל'ה שכידוע נע לאחרונה על ציר דובאי-ישראל, פגש את איש הנייעס יושב כאחד האדם בשוק המקומי בלבוש מסורתי ומעדכן את אלפי עוקביו בחשבון הטוויטר שלו.

ובחנוכה ראה לייבל'ה מה זה דביר קודשו: הבחור דביר יערי מנאמני חצר הקודש קרעטשניף בחר דווקא לקבל דמי חנוכה מהמקובל הצדיק רבי גמליאל רבינוביץ.

ומה עושים אנשי המוזיקה בימי החנוכה אז ככה: את המאסטרו הגדול מכולם יואלי דיקמן ראה לייבל'ה מתברך אצל ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי לאחר שמחת חנוכה ב'עטרת ישראל' במודיעין עילית.

הזמר אריק דביר ניצל את ראש חודש 'טבת' להתחלות חדשות והחל ללמוד מסכת 'בבא מציעא'.

הראפר החסידי ניסים בלאק התחדש במכשיר מוגן ומסונן של 'נתיב'. בלאק הצדיק הגיע למשרדים של החברה ולייבל'ה שהיה במקום התרגש מאוד מהמחזה וביקש מניסים תמונה בשביל המדור, לאחר שלייבל'ה מקפיד תמיד להשתמש רק במכשירים של נתיב, שהם גם טובים וגם כשרים.

לאחר ההצלחה בשנתיים האחרונות: מסעדת 'בובע' המשווקת אוכל יהודי אותנטי השיקה השבוע סניף חדש ברחוב טרפון בבני ברק. בקביעת מזוזה כובד הרב צבי הורביץ. בהדלקת נרות חנוכה כובד רב הסלבס מרדכי חסידים.

השבוע נרשמה הצלחה כבירה לקמפיין גיוס של קהילת בני הישיבות בגבעת זאב, שגייסו תוך יממה וחצי סכום עתק של למעלה משני מיליון שקלים לקרן הבניין. הקמפיין נוהל ע"י פיני לוין מחברת מצ'י, חברת טיפ פרסום ומוטי ויטמן.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לח"כ משה אבוטבול מש"ס לרגל אירוסי בתו הילה, עם הבה"ח אלעזר תם מישיבת דעת חיים בן הרב אבא חילקיה תם מחיפה.

מזל טוב למ"מ ראה"ע ירושלים ויו"ר ועדת תכנון ובניה אליעזר ראוכברגר לרגל הולדת נכדתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאלי גולדמן מנאמני ביתו של ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו להולדת הבת.

ברכת מזל טוב לר' ברוך הימל מנכ"ל 'רפואה וחיים' לרגל שמחת הברית לנכדו. האדמו"רים מויז'ניץ ירושלים ובית שמש שהשתתפות בברית התווכחו קודם הברית ובאחווה ויז'ניצאית כל אדמו"ר רצה שאחיו יהיה הסנדק. לבסוף כובד הרבי מירושלים שהגיע לארץ לימי החנוכה.

ברכת מזל טוב לאיש אחיסמך הגדול מכולם אליהו דייטש לרגל הולדת בתו בשעטו"מ. הבשורה נודעה לדייטש בשעה שעסק בדאגה לקייטנות חנוכה בשכונה.

לייבל'ה רכילות חרדית חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד