י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעיקר בקרב נשים | פי 3 חיוביים

משרד הבריאות: עלייה דרמטית במגזר החרדי

12.8% מהמאומתים כעת הם מהמגזר החרדי, 6.7% מהבדיקות מאומתות אצל החרדים - פי שניים מהממוצע הארצי. כך על פי ראש שירותי בריאות הציבור בתדרוך שמסרה הערב. לדבריה, כל הערים החרדיות עם תחלואה גוברת, ונרשמת עלייה דרמטית בייחוד אצל נשים

משרד הבריאות: עלייה דרמטית במגזר החרדי
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה במגזר החרדי: ראש שירותי בריאות הציבור, ‏ד"ר שרון אלרועי פרייס קיימה הערב (חמישי) תדרוך לתקשורת החרדית וציינה כי בתוך שבועיים בלבד ישנה עלייה של פי 3 בשיעור הבדיקות החיוביות בציבור החרדי.

על פי הנתונים שהציגה הד"ר, 12.8% מהמאומתים כעת הם מהמגזר החרדי, 6.7% מהבדיקות מאומתות אצל החרדים - פי שניים מהממוצע הארצי. בממוצע שבועי, על כל 10,000 תושבים במגזר החרדי ישנם 2.5 חולים.

‏ד"ר שרון אלרועי פרייס ציינה כי הייתה שאננות בהקפדה על ההנחיות בחזרה ללימודים בסמינרים, ולכן "אנחנו רואים עלייה דרמטית בתחלואה בקרב הנשים". ‏לשאלת 'בחדרי חרדים' היא ציינה כי במשרד הבריאות עושים הכל על מנת שלא לסגור את מערכת החינוך. "כשיגיעו לריסון מהודק, החינוך ייסגר בערים אדומות וכתומות". היא ציינה כי "סגירת הישיבות תלויה במגמת התחלואה ובמתווה הקפסולות".

סך הכל ישנם כרגע 2,385 חולים חרדים, בעוד שלפני שבוע היו 1,274 בלבד. 61 מתוך החולים מאושפזים בבתי החולים, עלייה של 10 מאושפזים בשבוע. מתוך החולים, 7 מאושפזים במצב בינוני, 21 במצב קשה - מתוכם 17 במצב קריטי. לדבריה, העלייה נובעת מכך שישנה שאננות בפינוי לבית החולים ובאבחון המחלה, כך שאנשים מגיעים לבתי החולים מאוחר מדי. בנתוני הפטירה אין עדיין עלייה דרמטית, והם עומדים כעת על 440 נפטרים, עלייה של שלושה נפטרים בשבוע האחרון.

לשאלת 'בחדרי' ציינה ד"ר אלרועי פרייס כי לאחר תקופה ארוכה בה ראו ירידה משמעותית באחוז בדיקות הקורונה, במגזר החרדי ישנה כעת עלייה, אולם עדיין לא מספקת. היא הוסיפה כי יש הרבה מאוד תחלואה סמויה.

על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בתדרוך, ישנה עלייה משמעותית בתחלואה בכל היישובים החרדים למעט רכסים. בירושלים - כל השכונות החרדיות מוגדרות כאדומות. בני ברק נחשבת כעיר כתומה וציון הרמזור שלה הוא 5.61 בעוד שלפני יומיים הוא היה 5.23. שיעור הבדיקות החיוביות שם בשבוע האחרון הוא 8%, וכיום יש בה 381 חולי קורונה פעילים.

מודיעין עילית נחשבת גם היא עיר כתומה. ציון הרמזור שלה הוא 5.90, בעוד שלפני יומיים הוא היה 5.23. שיעור הבדיקות החיוביות שם בשבוע האחרון הוא 7%. 127 חולים פעילים מתגוררים בעיר. העיר אלעד חווה עלייה דרמטית, מציון של 4.18 ל-5.12 ביומיים. העיר ביתר עילית רושמת עלייה מדאיגה גם היא, ובתוך יומיים עלתה מ-2.83 ל-4.14.

קורונה חרדים שרון אלרעי פרייס ערים חרדיות נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד