י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פחות משבוע לפיזור הכנסת

לקראת פשרה? כחול לבן עשויה להתפצל

גוברים הדיווחים הערב על הסכם פשרה שמתגבש בין הליכוד לכחול לבן שימנע את הבחירות בעת הזאת, לצד דיווחים על פיצול אפשרי בסיעת 'כחול לבן' שחלק מחבריה תאבי בחירות ומתנגדי פשרות | בטקס הדלקה שקיים הערב השר יזהר שי בלט בהיעדרם שלושה ח"כים דומיננטיים | בצל דיווחים אלה, עשרות מפגינים מחוץ לביתו של גנץ

לקראת פשרה? כחול לבן עשויה להתפצל
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

פחות משבוע לפיזורה האוטומטי של הכנסת באם לא יעבור תקציב המדינה לשנת 2020, על פי דיווחים הערב (חמישי) מתקיימים מגעים בין הליכוד וכחול לבן על מנת למנוע את פיצוץ ההסכם והליכה לבחירות בעת הזאת שישראל חווה התפרצות שלישית של קורונה.

על פי הדיווח של עמית סגל הערב בחדשות 12, ישנם מגעים בין הליכוד וכחול לבן, אך עדיין ללא הסכמות. לדבריו, הסקרים ציננו את ההתלהבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והקפיאו את ההתלהבות של בני גנץ. הליכוד דורש את הארכת הרוטציה לארבע שנים וחצי, ואילו גנץ דורש את השארתו של אבי ניסנקורן בתפקיד שר המשפטים. סגל הוסיף ואמר "האמת שאם זה יקרה צריך להודות שזו כניעה מבישה של שניהם".

חברתו לערוץ, כתבת הכנסת דפנה ליאל הוסיפה לדווח כי חברי כחול לבן השתתפו הערב בהדלקת הנר בביתו של שר המדע יזהר שי וכי הנוכחים במקום אישרו כי אכן ישנם מגעים אבל עוד אין סגירה. 

בצל הדיווחים על הסכם בין כחול לבן לליכוד, התאספו עשרות מפגינים מול ביתו של יושב ראש כחול לבן גנץ בראש העין ומחו נגד הפשרה המסתמנת. המפגינים אף הניפו בובת ענק מתקפלת כדי לסמל את התקפלותו של בני גנץ.

בזמן ההפגנה מחוץ לביתו, גנץ עצמו שהה כאמור בביתו של השר יזהר שי, במסיבת יום הולדת לשרת התיירות אורית פרקש הכהן וחברת הכנסת מיכל וונש-קוטלר, יחד עם שאר חברי כחול לבן, שאף נעמדו יחד לתמונה קבוצתית. 

יצוין כי לא כל חברי כחול לבן השתתפו ב'מסיבה' שנערכה בביתו של יזהר שי, שייתכן ובכלל נועדה לשמור את כלל החברים בצמוד בערב מותח שכזה, חלק מהחברי נעדרו מהתמונה ועוררו תהייה האם אלו הם העריקים שהבטיחו בליכוד לבנט, בלטו בהיעדרם השרה עומר ינקלביץ', שדאגה מיד להבהיר כי היא כן השתתפה רק הלכה מהאירוע לפני הצילום על מנת להשתתף באירוע של משרד התפוצות בבית הנשיא, אסף זמיר גם הוא לא נכח ודווח כי הוא שוהה בביתו עקב מיחושים, גם מיכאל ביטון נעדר מהאירוע ולגביו נמסר כי שהה בטקס מיוחד בקרייה בתל אביב.

כך או כך, הכתב הפוליטי של 'ידיעות אחרונות' יובל קרני, צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "לידיעת היו"ר בני גנץ: תתחיל לספור אצבעות. אם אתה הולך לפשרה - חלק מחברי סיעתך לא איתך". חברתו לעבודה, כתבת הכנסת מורן אזולאי הוסיפה לדווח כי הוא יודעת על לפחות ארבעה כאלה שיתנגדו לפשרה מול נתניהו.

במקביל דווח הערב כי נפתלי בנט קיבל היום הצעה מפתה ממפלגת הליכוד, כאשר על פי ההצעה ימינה תיכנס לממשלה ותייתר את התלות של הליכוד בכחול לבן, ובאם נפתלי בנט היה מסכים להצעה, הייתה מקבלת מפלגת ימינה לא פחות מתיק הביטחון, ובנוסף עוד שני תיקים בכירים (אחד תחבורה), כמו גם הבטחה לקיום הממשלה ל-4 שנים. על פי ההצעה היה מדובר בממשלה בלי כחולבן, כאשר בליכוד טענו שיש להם עריקים. על פי הדיווח של העיתונאי יניר קוזין ההצעה הובאה בפני ימינה אתמול וגם היום. כאשר לא הייתה הצעה לרוטציה על ראשות הממשלה.

מנגד יש שסברו כי כל ההצעה ל'ימינה' היא לא יותר ממנוף לחץ על כחול לבן על מנת שאלו יסכימו לפשרה עם הליכוד.

 

 

מפלגת כחול לבן הליכוד הסכם פשרה פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד