י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת הונאת הקרקעות

שטיינמץ וזילברשטיין נשלחו ל-5 שנים בכלא הרומני

שני הטייקונים הישראליים בני שטיינמץ וטל זילברשטיין שנקשרו בהונאת קרקעות ענקית באזור בנייסה, הסמוך לבירת רומניה, בוקרשט, נשלחו היום לחמש שנות מאסר בכלא הרומני | עורך דינם ל-Ynet: "הליך הערעור נוהל בניגוד לדין ולכללי הצדק ובכוונתנו לפנות לערכאות אירופאיות ולפסול את ההליך"

שטיינמץ וזילברשטיין נשלחו ל-5 שנים בכלא הרומני
בני שטיינמץ/טל זילברשטיין צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון ברומניה הרשיע היום (חמישי) את איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ והאסטרטג הבכיר טל זילברשטיין בפרשת שחיתות בהיקף של קרוב ל-140 מיליון אירו, ובכך ביטל את ההחלטה שקבעה כי הם זכאים בהחלטה שהתקבלה בערכאה נמוכה יותר. שניהם נשלחו לרצות חמש שנות מאסר.

על פי הדיווח של אטילה שומפלבי באתר Ynet שני הטייקונים נקשרו בהונאת קרקעות ענקית באזור בנייסה, הסמוך לבירה בוקרשט. הרשות למלחמה בשחיתות ברומניה הגישה בזמנו כתבי אישום נגד שטיינמץ, זילברשטיין וכמה אזרחים רומנים בחשד למעשים פליליים במטרה להשיג את הקרקעות המדוברות בדרכים לא כשרות.

הפרשה הרומנית הוגדרה שם כאחת משערוריות השחיתות הגדולות במדינה, בכירים רומנים, נטען, סייעו לשטיינמץ להשתלט על קרקעות של המדינה תמורת מתנות ושוחד.

עוד דווח אטילה שומפלבי באתר Ynet. כי זילברשטיין, ששימש יועץ אסטרטגי לפוליטיקאים ישראלים, יצר לאורך השנים קשרים טובים ברומניה, שם ייעץ לראשי ממשלות וגם לנשיא לשעבר טראיאן בססקו. הקשרים הפוליטיים הובילו אותו גם לעולם העסקים ברומניה.

עו"ד יובל ששון, המייצג את שטיינמץ וזילברשטיין מסר בתגובה: "הליך הערעור נוהל בניגוד לדין ולכללי הצדק ובכוונתנו לפנות לערכאות אירופאיות ולפסול את ההליך, כפי שקרה לא פעם בעבר ביחס להחלטות בתי המשפט הרומנים".

יצוין כי השניים שוהים כעת בישראל, כך שלא ברור מה משמעות גזר הדין. רומניה יכולה לדרוש מישראל להסגירם אליה לשם ביצוע גזר הדין, אך הסאגה המשפטית בנושא ההסגרה עדיין לא ברורה.

בני שטיינמץ טל זילברשטיין רומניה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד