י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי רצוי בראשות מפלגה מאוחדת

סקר חדש: גוש נתניהו רחוק מלהרכיב ממשלה

ברקע דרישתו של ליברמן לרוץ יחד, סקר חדש מעלה כי 36% מהנסקרים מעוניינים כי גדעון סער יעמוד בראשות מפלגה מאוחדת שתורכב מלפיד, בנט וליברמן שנמצא בעדיפות אחרונה • עוד עולה מן הסקר, כי גוש נתניהו, בנט והחרדים לא מגיע ל־61 לשם הקמת ממשלה יציבה • התוצאות המלאות

סקר חדש: גוש נתניהו רחוק מלהרכיב ממשלה
גדעון סער עם נתניהו במליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשעה שיו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, קרא השבוע לגדעון סער, נפתלי בנט, ויאיר לפיד לחבור אליו, להתמודדות משותפת בבחירות המסתמנות, נראה כי המפה הפוליטית סוערת ואין תרחיש שלא נבחן לעומק - כולל שאלת עצם ההליכה אל הקלפיות שנפתחה מחדש.

סקר מיוחד שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm מציג תמונה מעניינת, לפיה גדעון סער גובר על יאיר לפיד בשאלת ההתאמה לראשות מפלגה מאוחדת, הכוללת את ימינה, יש עתיד־תל"ם וישראל ביתנו. סער זוכה ל-36 אחוזי התאמה מקרב בעלי הדעה, בעוד לפיד מגיע ל־26 אחוזים, מרחק שני אחוזים בלבד מנפתלי בנט. ליברמן סוגר את הרשימה עם 14 אחוזי התאמה בלבד.

במפה הפוליטית הנוכחית, המפלגה בראשות גדעון סער שומרת על כוחה בסקרים האחרונים עם 20 מנדטים. הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיכה להוביל את הרשימה עם 27 מנדטים, בעוד מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה רק ל־8 מנדטים. מפלגת יש עתיד-תל"ם שומרת על 14 מנדטים בסקרים, בעוד מפלגת העבודה כלל לא עוברת את אחוז החסימה, ואיתה גם מפלגות גשר ועוצמה יהודית.

אם שאלתם את עצמכם מה שלום ימינה בסקרים, אז דעו שהיא עומדת על 11 מנדטים, בדיוק כמו הרשימה המשותפת. בקרב המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה המצב דומה. שכן, הן שומרות על 8 מנדטים לכל אחת. מרצ זוכה רק ל־6 מנדטים, בעוד ישראל ביתנו זוכה ל־7 מנדטים.

מפת הגושים מלמדת כי לראש הממשלה נתניהו, נכון להיום, אין רוב של 61 מנדטים המאפשר הקמת קואליציה - גם אם הוא מצרף אליו את ימינה. גוש שכזה, הכולל את מפלגתו של בנט והחרדים, מגיע בסקר ל־54 מנדטים - וזאת מבלי לקחת בחשבון את העובדה כי ימינה כלל לא מובטחת בקואליציה שכזו. מולם, גוש בראשות סער הכולל את שאר המפלגות מגיע ל־66 מנדטים, ללא ימינה.

המסקנה אחת היא: בקרב על ראשות הממשלה הכול נפתח, והחודשים הקרובים יכולים להיות דרמטיים עבור לפחות שלושה מועמדים הרואים את עצמם ראויים לתפקיד. לכל אחד מהם עוד הרבה שפנים פוליטיים לשלוף מהכובע, ושפן אחד נמצא כעת על הפרק יותר מהאחרים - ביטול הקדמת הבחירות, לאור הסכנה הנשקפת לנתניהו בסקרים. בשאלה זו, רוב בעלי הדעה (55 אחוזים) תומכים בהקדמת הבחירות, בעוד 45 אחוזים יעדיפו לראות פשרה עם כחול לבן.

הסקר נערך אתמול ושלשום (שלישי ורביעי) על ידי יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות באמצעות פאנל אינטרנטי. השתתף בו מדגם של 513 נשאלים בני 18 ומעלה. גודל הטעות הסטטיסטית הוא 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

מאגר מוחות רדיו 103 FM גדעון סער ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד