י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צדק מאוחר

אחרי 38 שנים התברר: האסיר נכלא לשווא

אזרח אמריקאי בילה כמעט ארבעה עשורים מחייו מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפו. לאחר שהואשם ברצח שלא ביצע, דבר שהוכח רק לאחרונה. הוא שוחרר עם זיכוי מוחלט ומהדהד • סיפורו של ולטר פורבס

אחרי 38 שנים התברר: האסיר נכלא לשווא
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: unsplash

טחנות הצדק טוחנות לפעמים לאט, כל כך לאט עד שלוקח להן 38 להביא צדק ומזור לגבר שהיה כלוא לא פחות מ-38 שנים בכלא עם אישום ברצח, ושוחרר עם זיכוי מוחלט ומהדהד.

סיפורו של ולטר פורבס ממישיגן שבארצות הברית הובא ב-CNN, והוא לא פחות ממדהים, תחילת הסאגה המטלטלת לפני כמעט 39 שנים עת היה האיש מעורב בקטטה, יום למחרת נשרף ביתו של שותפו לקטטה, כאשר בת זוגתו ובתו הצליחו להינצל מהשריפה, האישה העידה כי ולטר הוא זה ששרף את הבית יחד עם עוד שני שותפים, השניים האחרים חילצו עצמם במהלך המשפט וולטר נשלח למאסר עולם.

למרות שבעדותה של האשה לא היתה התאמה לאביזרי ההצתה בשטח, ולמרות שהמשטרה קיבלה מידע שבעל המבנה ביטח את המבנה נגד שריפות חודשיים בלבד לפני השריפה, בנוסף אף התקבלה עדות במשטרה כי מספר שנים לפני כן עשה בעל הנכס את אותה ה'קומבינה' ושילם 1000 דולר לאחד שישרוף מבנה נוסף שברשותו, הוא אף קיבל מחברת הביטוח סכום גדול יותר משוויו האמתי של הנכס, למרות התהיות ולטר כאמור ריצה 38 שנים בכלא.

לאחרונה עו"ד צעיר מהסנגוריה הציבורית נחשף לחומרים בתיק והלך לפגוש את האישה שהעידה נגד ולטר, היא נשברה והודתה כי עדותה נגרמה לאור כך ששני אנשים איימו עליה כי יהרגו אותה ואת בתה באם לא תעיד שולטר הוא המצית, "הייתי צעירה" היא מתגוננת, עו"ד פנה אל בית המשפט ולמרות התנגדות התביעה הוא שוחרר מיד וזוכה לחלוטין.

למרות שחרורו, צדק מושלם לא נעשה עדיין בעקבות כך שבעל המבנה מת בינתיים, וולטר הפסיד את מיטב שנותיו בין כותלי הכלא, את שארית חייו הוא מתכנן להקדיש לרווחתם של האסירים שעדיין שוהים בן כותלי הכלא.

כלא אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד